Leo

Dagen innefattar:
Vakna, Slappa, Blogga, Klä på sig, Sminka sig, Fixa håret.
Sedan promenix ner till Sushibaren och beställa en 10bitars.
Sedan komma hem och där står Lisa och väntar i min lägenhet :)
Så satte vi oss och tittade på film och vi såg Leo. (se nedan)
Sedan tjötade vi lite. Lite om vighet och lite om annat. Sedan ett avsnitt Bert.
Sedan var Lisa tvungen att åka till jobbet.
Sedan tittade jag på lite mer Bert och tog en macka.
Och nu sitter jag här :)

Leo.

En utav Bröderna Fares underbara filmer. En utav få svenska filmer jag gillar. Det jag gillar med den är att de är så verklighetsbaserat jämfört med hollywood filmer.

Leo är en kille som precis har haft ett roligt 30års kalas med nära och kära. Men på han och hans flickväns fyllepromenad hem händer något fruktandsvärt. Något som kommer att drabba hans nära och kära. Något oumbärligt hemskt.
Leo är en film om smärtan att förlora en högt betydande vän. Eller någon i familjen. En film om hur smarta och sorg såsmåningom förvandlas till hat. Hur hat kan leda till hämnd och hur hämd kan leda till den värsta av dom värsta smärtorna.

Leo var en mycket, mycket bra film. Och för er som gillade Kopps och Jalla, Jalla. Så ska ni se denna. (Leo är dock ej komedi)




Om en timma ska jag promenera bort till spårvagnen och åka till jobbet. Idag hoppas jag på bättre lycka med säljandet. För både mig och mina nyfunna vänner Angelica och Sofie.

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0