Fler bilder från olyckan på Liesberg



Tänk den paniken.
Frivilligt går gäster på attraktionen för att "Lådsasfalla" Men får ut ett riktigt fall.. Nu är det uppe i 36st skadade varav 2 st allvarligt skadade "Jag såg folk flyga ur attraktionen innan den ens stannat." Sade ett ögonvittne..


Jag och Sambon var just på Biltema påvägen hem tog vi avfarten vid korsvägen. (Eftersom de tydligen inte släpper in folk på liseberg) Så var det massor av folk utanför stora ingången. Men olyckan var ju vid lilla ingången (Där jag bor) På väg bredvid en spårvagn så hör vi en brötig tuta bakom oss och sirerner. EN RIKTIGT AKUT ambulans vill köra om så vi Genar totalt akut in nästan in i en bil Och ambulansen kör förbi. Och genar rakt framför spårvagnen. stackars förarn...  Så..tillochmed 2 timmar efter olyckan är det ambulanser som kör hit.. Fast med tanke på att 36 personer är skadade är det nog rätt mycket transport.  jag väntar med spänning på fler nyheter..... Uppdaterar GPs sida och Aftonbladet med jämna mellanrum...

....läskigt säger jag bara.....

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Men gah! Min lillasyster var på liseberg igår! Tänk om det hänt då! :'O

2008-07-15 @ 19:30:46
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: jessica

jag är glad att jag och ungarna hann åka skiten ur rainbow innan detta hände. Den var ju en raritet den attraktionen.

Vilken tur att raset inte hände när vi åkte för jag har jobbat hårt på att få Dennis att våga åka mer och han har ju lyckats att jobba bort sin rädsla. Tänk om det då hade hänt med honom i. Han hade aldrig satt sin fot på Liseberg mer. Garanterat!

J.

2008-07-19 @ 12:09:24
URL: http://tvf.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0