Smock.

Dagen började rätt kasst,.. Så fort jag resta mig ur sängen så börja det mullra i magen och jag kände mig kräkfärdig.. Men jag visste att jag måste.. Jag mååååste bara..

Så ihärdigt klädde jag på mig och satte mig i bilen och åkte iväg till jobbet. Två timmar senare så hade det släppt..
Jag är faktiskt stolt över att jag kämpade. Jag fick tillochmed i mig frukost.

Sedan gick allt i normalt tempo ända tills det blev något problem och "ÅH NEJ" vi fick inte jobba mer haha.. Genast plockade jag fram min bok "Såld" och flöt in i den hemska världen av trafficking.

Jag som har blivit sexuellt utnyttjad som 6åring trodde inte att det fanns värre. Men denna boken har riktigt inlevelse och en verklig smärta Och värst är att det är en sann historia.

Såld
Handlar om Natasja 17år som vill komma ifrån sin tråkiga gård på landet i Ryssland. Efter ett misslyckat försök att komma in på högskola träffar hon en charmig och hänförande man som heter Sergej. Och han lovar henne ett jobb utomlands. Lycklig och blåst tackar hon och tar emot. Trots skumma hinder på sin resa så låter hon sig luras. Hon ger friviligt bort sitt pass i tron om att hon ska få det tillbaka. Efter detta går allt bara ner ner ner och ner.

Läs den!
Läs den!
Läs den!


Idag vet jag inte vad som väntar för mat. Jag får spåna i frysen och se vad som lockar mina smaklökar.. Kanske någon fiskgryta.. hmm..

Jaja... Ha en bra dag"

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0