Halloween

 Ja.. då ska man försöka beskriva kvällen då.. Vi åkte hem till Steph runt halv 6 ungefär...och finslipade sminket och drack lite mousserande vin. Jummie.. Sen vandrade vi ner mot Valand och väntade på Vampyren, Sara. Vi trodde att vi skulle missa bussen. Men vi hann som tur var. Väl på bussen satt det många utklädda folk. Lite döda tomtar och nån joker och mer skrämmande folk. Fick ett samtal ifrån Johan och jag berättade att det var många utklädda på bussen påväg mot brottkärrr antagligen skulle de också till Johan. Han bad mig ropa på någon som hette Peter (den döda tomten) Men det vågade jag ju inte.

Väl framme i brottkärr så strålades vi samman eftersom allihopa insåg att vi var i samma sällskap. Påväg på fest till Johan. Det var en rätt bra bit att gå ifrån busshållplatsen till stugan vi skulle vara i.. Stugan saknade vatten och värme och hade mulltoa. Lite väl "bonnigt" för mig. Haha..
Partyt var kul. Det var inga grupperingar bland folket utan alla pratade med alla och då anser jag att en fest är lyckad.
Somsagt var vi ju tvugna att gå ifrån stugan halv 12 eftersom den sista bussen gick in till stan vid den tiden. Vägen tillbaka till bussen var ju minnst lika jobbig. Att vakndra ner från en brant stig när man är lite rund om fötterna och håller i en väska, en påse samt en  spritflaska utan kork. Plus att det typ 20 minusgrader ute och is på alla vattenpölar. Halkade nästan några gånger.

Sen var det en kille på festen som blev alldeles för kalasfull. Hela vägen till bussen var det lungt men så fort han gick på bussen och satte sig ner var det som om man hade satt på en kran. Jisses vad han spydde. Och vi försökte täcka för synen för att chauffören inte skulle se så han kastade av honom. Fast vem är så hjärtlös att han kastar av en alldeles för full kulle mitt ute i ingenstans där inga bussar kommer att gå mer på många timmar.

Jaja. Vi kom in till stan och "mitt gäng" ville käka på vasagrillen så vi tappade bort resten. Men visste att dom var påväg till RockBaren. Jag käkade inget. Om jag äter när jag dricker så kan jag inte dricka mer efteråt. Jag får en avsmak av spriten. Så jag höll mig till att snylta en pomfrites eller två... Efter ett tag bestämde sig Steph för att dra hem (hon bodde nära) Och Sara för att åka hem också. Så jag och Lisa gick och ställde oss i den långa kön på Rockbaren. Jag hade mitt VIPkort men hade bara kommit in själv med det. Så dum är jag inte. I kön träffade man några härliga snubbar. Till slut när vi nästan hade istappar på våra kläder så kom vi in. Nästan direkt blev man bjuden på en öl av en av snubbarna i kön. Snubben välte ut Lisas öl rätt snabbt eftersom dom hånglade. Haha.

Sen började jag tjata men en rätt trevlig snubbe. Och helt plötsligt kommer min ärkefiende fram och stjäl honom. Och fortsätter detta restan av kvällen. Försöker stjäla Lisa som jag är med och följer praktiskt taget efter mig hela kvällen för att försöka få mig att må dåligt. Haha misslyckat för tro mig jag hade fett kul. Snubben kom tillvaka till mig flera gånger ändå. Och blev stulen igen.. Och tillslut konstaterade snubben att han tyckte att jag var coolare och roligare. Och då frågade jag varför. Och han sa "Tjaa, men du verkar vara en cool tjej schysst och sånt" Och då sa jag för att inte förvirra vibbar eller något att jag faktiskt är förlovad och har sambo sen 1½ år tillbaka. Så sa snubben "Kommer AAAALLDELES strax tillbaka ska bara kissa"  10 sekuner senare hittade vi honom på övervårningen snackandes med nån ny tjej. Lisa gick fram och pratade med honom. Hahahaha vad han rodnande... Nåväl. Efter ett tag började dom lysa upp lokalen och det var stängningsdags. Så vi började ta oss hem.

På Valand var det en snubbe som ryckte i min svans och sa "What is this?" Och jag sa "It's a tail, fuck off" hahaha.. det tyckte jag var en bra replik haha.

Men allt som allt var kvällen jättelyckad. Trotts jobbiga stalker brudar på Rockbaren och mesiga killar. Haha..

Kommentarer
Postat av: Micce lilltroll

Faen den där bloggen får mig att känna mig gammal! Har inte varit ute på det sättet på ett par år och vet inte om jag skulle tycka att det var kul, Men den där killen var väl bara ute efter en sak å andra sidan! Kul att ni hade kul!

2008-11-01 @ 11:51:14








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0