En dag. Ett tag. En förändring.

Jag blev väckt av ett jobbigt samtal. Något jag inte var breredd på. En vän till mig har blivit totaldumpad och ska flytta här ifrån imorgon. Min närmaste vän. Som om inte hennes ensamhetssörg räckte. För nu är jag ensam också för den delen.

Jag kan inte tränka mig vad hon går igenom just nu. Står och packar ihop i lägenheten. Det som dom precis har fått att bli "för två". Bye bye Göteborg.  Jag vet inte vad jag skulle göra om det tog slut mellan mig och min sambo.  Jag skulle nog förmodligen bryta ihop och gå tillbaka till mitt gamla mönster. Kedjerökning och på unsen till alkoholist.

Jag brukar inte gå upp såhär tidigt. Men nu kan jag inte somna om igen. Det är för många tankar.

Men jag känner mig egoistisk. JAG kan inte sova, JAG har för många tankar. JAG är chockad.
Varför är det bara JAG? Det är inte MIG det handlar om. det är HENNE!

Jag kan verkligen inte i min vildaste fantasi tänka vad hon går igenom.

Min älskade vän. Inte nog med att du ska lämna mig. Du kommer att vara ensam du också. Det svider.

Kommentarer
Postat av: Lindis

Om ni är riktiga vänner så har du inte förlorat henne!

Fast det kanske bli svårare att träffas men det löser sig nog.



Det är inte lätt att bryta upp med nån som har kär, men du finns där och ge henne stöd. Och tänk inte såna tankar! Du och Eddie är så kära i varandra som jag ser det. Och ni är vänner som är en viktig bit i förhållandet! Och ni är unga.

Så kram på dig

Lindis

2008-10-08 @ 16:29:27
URL: http://tomatarpaloftet.blogg,se








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0