Tankar om livet

En sånhär skönhet ska jag skaffa mig en vacker dag. det ska jag, Jajajaaa!..:)    Träffade denna lilla sötnosgubben på Studion igår :)

 Nåååväl...  Ikväll blir det massa spel. Jag har fyllt hela penningpungen med mina sparmynt :D Ska se hur mycket tur jag har idag. Jag brukar ha världens sämsta tur. Men egentligen. är det bara kul. Alltså.. visst det är kul att komma hem med massa godsaker från lisse. Men. man spelar ju för att det är kul. inte för att vinna.

Jag och E kör såklart våran standard Vi spelar BARA på Hus & Hem hjulet och på Filmhjulet. Eftersom det är LIVSFARLIGT att spela och kanske vinna på choklad eller godis hjul. Joo.. jag spelar ibland på Djungelhjulet för att kanske vinna nån fin giraff :D


Idag fick jag veta en tråkig sak. en tjejs blogg som jag har följt ett tag nu lite till och från sådär. Och denna tjejen heter Madeleine. Och hon hade Cancer. så man fick följa henne på hennes långa resa då. Tillsammans med "Den jävla idioten" som hon kallar sin cancer. Och Idag fick jag läsa att hon dog natten mellan Söndag och Måndag nu denna veckan. Jag trodde hon hade slutfört sin resa nu. Med syfte på att hon skulle få ett bra liv nu. Men det blev inte så. HÄR kan ni klicka om ni vill läsa hennes blogg och följa hennes resa.

Peter PC Carlsson
har startat en pengainsamling som heter "den jävla idioten" Till minne av Madde Jag tänkte citera vad han skriver angående denna insamling;
Hon avslutade sin kamp 02.15 den 15.e september 2008. Hennes mamma skriver ett underbart inlägg om hennes sista tid. "Söndag natt efter en kamp att få stanna kvar bad vi Madde att flyga till ljuset." 1 år och 2 dagar innan hon dog fick hon sin diagnos Desmoplastic Small Round Cell Tumor, DSRCT. Själv kallade hon sin cancer för "Den jävla idioten". Maddes inställning och sätt att hantera sin sjukdom, det hon delat med sig av gör att vi aldrig glömmer henne.

Skänk en peng du med. Jag har gjort det. TRYCK HÄR!

Och klicka här för att läsa David's blogg (Madeleines pojkvän)
Och klicka här för att läsa Anne's blogg (Madeleines mamma)


Med detta inlägg vill jag inspirera andra att ta vara på livet och vara givande och ha en omtanke.

Ha en underbar dag allihopa!! <3<3

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Madde ja, hon bodde här i Trollhättan.. Det är hemskt :/

2008-09-21 @ 22:53:43
URL: http://riotineveryone.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0