Kvällsligt

Jo. Klockan är läggdags för längesedan. Skärpning, Madde.
Men jag är tvungen att skriva av mig lite.
Jag sedan senaste blogginlägget. Käkat och tagit det mest lugnt framför Vänner.
Lisa kom hem vid halv 12 tiden och jag gjorde mig en färskpressad juice och vi såg ett avsnitt vänner till. Sedan blev jag trött och började göra mig redo för sovning. (tar lite tid. Borsta tänderna. Flossa tänderna med plackers. Skrapa tungan och skölja med munskölj. Inget slår en fräsch mun, ) Och sedan frågade Lisa om hon fick fortsätta kolla på vänner i sitt rum.

Och det var då jag kände mig lite taskig. Fast ändå inte.. Det kanske framstod taskigt.
Men jag är ju lite av ett kontrolfreak. Med renlighet och ordning.. När vi ändå är inne på vänner-tema så kan jag ju säga att jag är "Monica" upp i dagen!.. Totalt.. Nåväl. När jag fick min stora dyra box med alla Vänner säsonger så var min princip att inte absoluuut inte låna ut den. Samma sak med Sex And The City boxen. Jag lånar bara inte ut den..

Och jag förstår vel om hon inte var trött och gärna ville se mer. Men mina principer är mina principer. Och ja... det är vel lite så också att jag redan fått min Moulin Rouge (VIKTIG FILM I MITT LIV) Special Edition förstörd och sönderrepad som gör mig ännu mera nojjig. DVD- och CD-skivor är faktiskt väldigt ömtåliga.
Dom ska ut ur fodralet. Försiktigt sättas in i dvdspelaren/cdspelaren. Spelas/ses på och sedan läggas tillbaka i fodralet. Inte läggas vid sidan om eller någon annan stans. Jag har ju inte betalat tusentals kronor på alla mina filmer jag har för att slita och slänga. Utan för att kunna se om och om igen.

Nä nu vet jag att jag låter lite galen. Men jag hoppas inte Lisa tog det som jag ville vara taskig eller så. Utan.. Mina boxar är såå precious för mig..


Sängen väntar och imorgon blir det ett MINST lika hårt pass på gymmet. Det kan jag lova. Magen, nu ska du bli platt och fin inför Beach 2009 (som nästan börjat redan)


Låt mig avsluta detta inlägget med att be om ursäkt till alla mina vänner och nära för mitt galna/bossiga/kontrolfreakiga betéende som kan ses som tyket även.. Det är inget illa menat. Verkligen inte.

Men jag har faktiskt OCD och är Pedant. Och tro mig jag försöker faktiskt att låta bli så ofta jag kan.

Kommentarer
Postat av: Lindis!

Det kan nog vara jobbigt för dig att ha OCD. Men saker är saker döda ting och har inte känslor. Världen blir inte bättre för att allt är välstädat. Vänner har känslor och dom blir verkligen förstöda om man inte vårda dom.

Mitt råd är att försök slappna av och njut av livet.

kram linda

2009-04-29 @ 07:31:06
Postat av: Anonym

Du kanske skulle må bättre om du slutade hitta på egna diagnoser för att ursäkta dåligt beteende. Bättre att överlåta sådant på experter.

2009-04-29 @ 10:49:34








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0