Mätt och belåten

Nu har jag tatt en go och skön dusch. Städat duschen och sedan gick jag upp och gjorde en supermumsig grönsakssoppa!

Först använde jag min råsaftcentrifug och skapade morotsjuice och lite juice från selleri. Sedan började jag bryna rödlök och vitlök i en stor kastrull. I med 4 dl vatten och sedan lite grönsaksbuljong. Ner med spenat, tomatsås, majs, linser, och kryddor. Puttra och häll i juicen från Morötterna och Sellerin. Rör om i med en matsked majonäs för att få den lite krämig och rör om. Och sedan i två koppar små korta nudlar (finns att köpa) och låt puttra i 5 minuter. Sedan färdigt att servera.



HUR GOTT SOM HELLST!


Gör man tillräckligt mycket så har du helt plötsligt massa portioner att frysa in. Billigt och effektivt och GOTT! :)

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0