Beboo

Idag var en bra dag i skolan. Vi pratade om fågelsorter och tillagning åt dessa. Sedan fick vi binda kyckling och även stycka kyckling. Detta var mindre uppskattat i mitt fall då jag blev lagom äcklad av allt snusk och sånt. Urk. Men man får bita i det sura äpplet. Hur ser det ut med en äckelmagad kock liksom :). Nåväl. Av detta gjorde vi kycklingfond och kokta kycklingbröst. Avfonden gjorde vi en currysås. Och gjorde pillaff ris till. Mumsigt. Resterna åkte ner till konditorit (där Lisas mamma jobbar) för försäljning :)


En mindra kul sak idag är att min lilla älskling Foxi är magsjuk. Hon hade bajjat ner hela kattlådan och även runt om. Hon blev dålig redan igårkväll. Så direkt när jag kom hem efter skolan. Så saniterade jag köket, Kattlådan. Deras vattenfontän fick nytt filter och kokades. Disktrasor Diskborstar handukar allt kokades. Så jag hoppas mina lilla älskling blir bättre snart.
Och så har vi min lilla Fanzy som är inne i sin andra löp-period nu. Hon gapar och skriker och skråmar och trampar och spänner upp rumpan. Min andra lilla stackare. Så imorse ringde jag och bokade tid hos vetrinären. Så på onsdag ska jag in med båda tjejerna. Foxi för sin andra vaccinationsspruta och undersökning. Och Fanzy för vaccination och sterilisering.
Och nu ska jag sätta mig och tamigfan skaffa en försäkring åt mina bäbisar. Allt för dem. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan mina älskade missar.


Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0