En vän.

Jag har en vän. En vän jag har varit där för när det varit tufft hemma. En vän jag ställer upp för no matter what.

Men nu är det min tur att må dåligt. Och såhär mycket stöd fick jag tillbaka.

Lördag. Jag och exet bestämmer  oss för att göra slut och flytta  isär. jag tar detta hemskt hårt och är väldigt ledsen. Först hälsade jag på mamma.  Sen åkte jag till Steph och pratade men sedan rinde jag vännen för att be henne sova hos mig. Då skulle vännen ut. Jag tänkte. Hemma kan jag inte sitta. Så jag följde med. Hade faktiskt en helt okej kväll. Men det vart inget prat. Så fort jag nämde breakupet så avfärdares jag med ett nytt samtalsämne. Jag fick sova själv hemma. Min första natt som singel. Och hemskt depprimerad. Grät mig tillslut till sömns vid 7 på morgonen.

Söndag.
Jag blev hämtad av mamma på tvång och spenderade en dag och natt ute på landet. Inte ens ett samtal från vännen om hur man mår.

Måndag
Jag ringer och ber henne komma över. Vännen är med sin andra vän och ska hem till någon annan. Jag behöver henne men får ytterligare en ensam natt. Men hon lovade att vara med mig på tisdagen istället.

Tisdag (idag)
Exet kommer hit och jag och han hjälps åt med att packa ihop hans grejer. Tungt men det gick rätt bra. När han åker vid 18  börjar jag försöka få tag på vännen. Hon går ej att få tag på. Först vid 9 får jag tag på henne. Då hon gymmat precis. Säger att hon vill hem och käka något men kommmer ner till mig sedan. Jag ringer vid tio och får då ett "jag ska upp tidigt imorgon" men jag kan ju komma imorgon istället

Jag är hemskt HEMSKT ledsen att hon inte ställer upp för mig. Jag tror inte hon förstår hur det är att göra slut med nångon man fortfarande älskar efter 1½år som sambos och 1 års förlovning.
Det gör mig ont att sitta här själv med en känsla av att folk inte ställer upp som man gör för dem.
Jag hade tillochmed  tänkt fråga vännen om hon vill bo i mitt gamla sovrum (då jag numera bor i vardagsrummet) tills jag hittar en annan lägenhet för en 500lapp i månaden.... för att hon ska få det lite lättare med problemen hemma.
Men nu har jag verkligen i ngen lust. Ingen alls....

Kommentarer
Postat av: Xenia

Det är ju inte meningen att den som blivit drabbad ska behöva tjata på sina vänner att de ska ställa upp, hur låter det liksom. Inte ok. :/

2009-01-14 @ 01:42:11
Postat av: Lindis

Jag vet precis haft såna så kallade vänner förut. Har blivit bränd många gånger. Men jag tror och jag vet att du har en vän i E. Ge lite tid så har du vän i ditt ex. Jag önskar att vi bor lite närmare annars hade jag kunna komma över till dig.



En vän ska kunna ställa upp om den kan och finnas där ( och nu behöver du en) En vän kan var ärlig och säga till utan att den andra bli arg. En vän behöver inte förstå utan bara lyssna och försöka förstå.

2009-01-14 @ 06:45:26
URL: http://tomtarpaloftet.blogg.se/
Postat av: Erik

Gratis månad Spotify på din mail!



Hälsningar Sliders!

2009-01-14 @ 08:24:57
URL: http://sliders.blogg.se/
Postat av: Sofia

NEJ det kan du inte göra, sådana vänner som inte bryr sig behöver man inte! Det finns så många andra här i världen, såna som inte sdtäller upp när man behöver dem som mest behöver man inte ha. Eller hur?

2009-01-14 @ 09:59:54
URL: http://www.jonssonfoto.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Nej det förstår jag verkligen. Det låter inte alls som du beskriver en vän. En kompis kanske, men inte alls någon nära. Fy för sånt! :( Hoppas hon inte räknar med att du ställer upp för henne sedan.

2009-01-14 @ 17:30:42
URL: http://riotineveryone.blogg.se/
Postat av: Linda

Ush stackare där gumms,gott med din mini nystart iaf!Kika på min blogg så får du se vad jag skall ha på mig på middagen.

2009-01-14 @ 19:33:43
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Hank

Fuck her!

2009-01-15 @ 15:46:55








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0