Om vänner och skabb.

Igår tänkte jag länge på vänner. Vilka som man kommer behålla och vilka som man kanske bara glider ifrån eller struntar i.
Jag har redan i mitt liv  prioriterat bort eller förlorat vänner. Vissa har man glidit ifrån och vissa har man genom den svåra vägen lärt sig att dom helt enkelt inte är den man trodde att dom var. Med andra ord Idioter.
 
Jag känner också vänner som prioriterar fel. När jag blev tillsammans med min pojkvän. Så fall det sig såklart naturligt att vi träffades oftare. Men när vi bodde ihop så sågs vi ju ändå varje dag så det finns ju alltid tid för vänner. Jag har aldrig underprioriterat vänner. Skulle jag tex resa bort ett tag och sedan komma hem skulle jag. Hem. Packa upp ta en kväll och mysa  med min pojkvän och sedan dagen efter direkt ut och träffa vännerna. Ingen tvivel. Friends before Love. För alltid!

Mina två vänner jag vet att jag kommer ha kvar föralltid nomather what är Lisa Mossberg och Stephanie Strnad. Älskar er!
Lischa som jag har kännt sedan jag var.. hmm.. kanske.. 14 men vi började umgås när jag var 17
Steph har jag kännt sedan jag var 12 ungefär.. Fast då var jag en väldigt osäker flicka och mobbades.. Jag mobbade tillochmed dig steph. Men du är en säker flicka och förlät mig och idag är vi oförglömliga vänner :)




Sedan ville jag gå in på en annan sak: Skabb

Jag och Lizzy snackade lite på mailen om skabb. Hur.... skabbit det egentligen är. Det är en parasit från ett kvalster som bosätter sig och bygger sk. "Skabbgångar"  i trånga hudområden såsom armhåler, under brösten och jumskar eller könsorgan hellst. Dom b ygger mysiga tunnlar i huden som framkallar kli. Skabb försvinner aldrig av sig själv utan måste behandlas annars blir det kroniska  eksem. Hur äckligt är inte det egentligen. Jag skulle skämmas så jääävla mycket om jag hade skabb. Så idag tackar jag min långa lista för att jag inte fått skabb eller någon annan äcklig könssjukdom.
Jag är ingen skabbräv, jag inte.



Idag spelar Malus Castro och Maeryl konsert på någon krog. och jag hade jättegärna gått eftersom jag känner folk i båda banden men jag önskar dom lycka till och beklagar att jag inte kan gå för jag är fortfarande krasslig och måste spara på energi inför eventuellt jobb. Lika så med Johans och Alexs inflyttningsfest.




Så för att avsluta detta långa inlägg vill jag dedikera två låtar. Den första går till mina älskade vänner. Och då ska ni byta ut alla "him" mot "You" :) Så är den om er <3

Amy Winehouse - Photos


Och den andra låten är till vänner som har lurat mig. Lekt med mig ljugit om mig och spridit rykten om mig

Jill Scott - Hate on me



HA EN FIN DAG!



Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHHA fan vad jag skrattade när jag läste " att skabb är jävligt skabbit " hahahah! Helt jävla awesome, ett bra inlägg.

Astrevligt att ha massa djurtunnlar i kroppen, uh! Jag undrar hur skabb kommer till, egentligen. Det är ju inte direkt en könssjukdom liksom.

Det smittas iaf om man gnider sig tillräckligt länge med en som har skabb, har ja fått höra. höhö.



Jag skulle aldrig vilja vidröra någon som har/haft skabb. Enligt mig så försvinner ALDRIG sånt där.

2009-01-09 @ 14:36:58
URL: http://fiendette.blogg.se/
Postat av: tindralen

Ja men precis.. det är nastyy som fan..

Det är typ ett kvalster som typ.. skabbar sig :D

2009-01-09 @ 14:47:27
URL: http://tindralen.blogg.se/
Postat av: Anonym

låten heter inte Photos! Den heter To know him is to Love him, det är en klassiker för guds skull!

2009-01-10 @ 20:23:52
Postat av: tjatja

Du behöver inte ha skabb, du framhäver hur äcklig du är ändå! :) peace out.

2010-11-24 @ 16:14:03
URL: http://kalas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ehm, för det första så är skabb ingen könsjukdom! Oftast sätter sig skabb på benen och armarna. Sant att det kan sätta sig på de ställen du skrev med, men det är ovanligt.



För det andra så får du det att låta som att dom som fått skabb är äckliga. Vilket jag tycker är lite väl elakt med tanke på att vem som helst kan få det. Du kan få det av att prova en tröja, ett par byxor eller annat i en klädaffär då parasiten klänger sig fast i tyger. Du kan få det av att krama någon, sover i samma säng som någon, du kan få det av att du damsuger för sällan osv osv.



Skabb är för sjutton vanligare i detta land än klamydia.. Men av någon anledning anses det mer acceptabelt...

2010-12-03 @ 19:21:42








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0