UUSCH

Vilken hemskt natt. 
Hela natten bestod av en hemskt dröm. Det var krig. Ett riktigt hemskt krig. i Sverige. Det var helt gale vi var tvugna att packa alla våra ägodelar. På något sätt pendlade jag mellan mamma och pappa (vilket är konstigt då min pappa bor i malmö)

Mamma sa hela tiden "få med ALLA medeciner och alla era kläder" och pappa sa "Packa ihop möblerna och playstationet.. dom är inte dina och du vill vel inte bli skyldig folk pengar" Hahaha.. Men sen slutade det med att jag åkte iväg med mamma. Vi stod på en slags kö på fredsbron på brunnsparken med våran stora bil. (Hade garys lastbil) Och då passade jag på att gå ut och packa om mina saker.. Bara det att helt plötsligt måste vi åka.. Så jag fick springa in i bilen.. Jag fick inte ens med mig väskan med kläderna. Jag tvingade mamma att åka dit igen för jag måste ju ha kläderna. Andra gången vi ställde oss på fredsbron så (haha lustigt att vi står på FREDSbron när det är krig) Så glömde jag dom igen.. lika så tredje gången. Sedan var vi helt plötsligt utan bil. Vi hade varsin cykel. Eller ja först hade min lillebror en egen och jag hade ett sånt barnsäte bakom mammas, men det var rätt bekvämt.  Alltså bilen var borta och vi cyklade mot brunnsparken igen för att försöka hitta väskan ( som efter ett par timmar (i krig) lär har försvunnit). Och även åka till en läkare. som skulle göra någon hälsoundersökning på oss..  Men sedan fick jag en egen cykel.. Fast jag satt kvar i det dära barnsätet.. så jag cyklade utan att trampa på några pedaler.. Det var som en sån.. Liggcykel nästan.. Fast jag vet inte var jag fck farten ifrån.

Vi kom till läkarna men kunde inte göra den undersökningen för dom var tvugna att ha våra namn. Så vi cyklade bort mot fredsbron igen. Men där vaknade jag.

I detta kriget var det inte bara människor som krigade utan även dinosaurier. Det var hemskt. om man var på vissta ställen man inte borde vara på så åt dom upp en.. alla dinosaurier var sånna bronchosaurus eller vad dom nu heter (steph?) ....
Nåja..

Måste tänka på annat nu.. usch vad hemskt det var.. ALDRIG ALDRIG ALDRIG vill jag vara med om ett krig. Här sitter vi och oroar oss om pengarna ska räcka eller inte. Medans det är barn som är med om detta fast kanske lite mer verklighettroget och utan dinosaurier...

blä...
Nä nu ska jag ta mig en dusch och fräscha till mig... från nattens svettningar och hutter.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ah nu ligger sponsorerna uppe på min blogg om du är nyfiken;)



2009-01-23 @ 19:22:38
URL: http://hummingbird.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0