Sanndröm?

Jag drömde att det var nyårsafton. Och vi bodde alla på något ställe, något hotell. Eddie hade planer med andra, Lisa och Linda och Sanna skulle iväg till Daniel, Steph var bara borta. Och jag var kvar ensam. Men vi hade alla bestämmt att de skulel tillbaka hit och skåla in det nya året tillsammans här på "Hotellet". Klockan började närma sig 12. Jag var ju ensam men hade inte så svårt med det eftersom de skulle komma senare.
Jag började förbereda champangen och glasen. Dekorera lite osv. Men ju närmre klockan blev ringde de alla en efter en och berättade att de hade alla nya planer.. Andra fester och annat att hitta på. Och jag kunde absolut inte följa med.

Jag var ju katastrofalt ledsen. Jag gick ut på stan och provade skor (wtf) kl 23:00 på nyårsafton. I skoaffären hittar jag Lisa. Jag frågar varför jag inte kan följa med och hon pratar om typ "Bara jag och han" något.. Sedan helt plötsligt ser jag Linda. Och får någon slags snilleblixt om att jag helt enkelt inte är önskad att vara med. Så jag springer där ifrån med 2 helt olika skor på mig som jag provat i affären. Springer, springer springer, Sitter på en buss. Möter min moster Jennie. Pratar lite. Och ringer sedan desperat mamma. Som heller inte svarar. Men Jennie, ringer Steph och pratar med henne och helt plötsligt kommer Steph tillbaka och säger typ "jaja du får vel följa med mig dårå"..

Är det en sanndröm. Jag menar inte det här hela med nyår och skit. Utan att jag inte är en önskvärd vän och gärna glömms bort, tills någon tillslut ger med sig när jag tar till tårar och sånt?

Fånigt att tyda drömmar. Men det här känndes så sjukt verkligt. Det var samma känsla som när man pratade med någon av mina vänner och typ "Men ska vi hitta på något idag då?" "Men imorgon" " Nästa vecka?" ..." Jaja hör av dig när du har tid". Eller "Men skulle inte vi hitta på något idag?...... Ahaa då förstår jag... Sjävklart...hon/han är ju din bästa vän"

Usch... jag vill flytta....jag vill försvinna..... URK!



Idag är det tvättdag insåg jag. Ska tvätta och stå i. Sedan blir det kanske nån promenad eller något sådant.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag känner precis likadant. =/

2009-07-06 @ 12:23:49
URL: http://ssssarah.blogg.se/
Postat av: Gullan

Sötnos.. du vet att det inte e så.. ialf inte gällande mig.. jag är gärna med dig =D

2009-07-06 @ 12:38:38
URL: http://emeliegullvert.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Känner igen mig totalt, sedan jag flyttade hit där jag bor nu har allt blivit så och det är så nu med. Så jäkla trist men man kan ju inte tvinga ens "vänner" (?) att träffa en... :(

Men jag finns alltid :)

2009-07-07 @ 18:01:37
URL: http://ellybus.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0