Godmorgon

Godmorgon alla glada människor!!
Idag vaknade jag självmant kl 9. Det betyder nog att jag lyckats vända tillbaka min dygnsrytm.
Men känner jag mig rätt så är den snart tillbaka till "somna kl 2 och vakna kl 12"

Nåväl.
Idag blir det först över till soc för att lämna lite papper. Sedan bort till gymmet och gymma tills jag dör. Eller iallafall inte längre än till kl 2. För kl 3 har jag mitt coachingmöte med min jobbcoatch på jobbcoachutbildningen jag går just nu. Sedan ska jag boka in mig på några seminarium som är obligatoriska och sedan blir det vel hem eller så.

Idag ska jag äta stekt fetsnål köttfärs och lite bacon. Och så ska jag göra en såsig grej av den utan att använda några fetprodukter. Det blir nog krossade tomater, Redning och vatten. Samt kryddor och sånt såklart. :) Och till det ska jag äta dinkelpasta och råkostsallad av morötter och grönkål! yeii! :)

Mums. Jag längtar :) Mitt nya tricks är att jag äter mina middagar på en assiett. Dvs. en väldigt liten talrik. Och så ser det ut som det är mycket mer mat. För man äter faktiskt med ögat också. Och självklart äter jag bara en portion. Man ska tänka att den normala storleken på magsäcken är ungefär två tennisbollar. Så mer än så ska man inte riktigt äta. För då töjer man bara ut magsäcken mer och mer. Men man ska se till att få med alla näringar och sånt där också..

Spenat är mitt bästa tricks när det gäller järn. Jag är ju en blodgivare och lite smått överkänslig mot järntabletterna. så istället lägger jag i minnst en fryst tärning med spenat i varje maträtt. Känner jag mig ambisiös så blir det ibland en hel spenatsallad till :)

Järn är viktigt speciellt för mig som har varit sjuk 3 gånger på 3 månader. Så jag måste se till att få i mig alla bra grejer så jag håller mig frisk nu. För jag HATAR att vara sjuk!. Jag vill vara friskt och kunna aktivera mig och springa runt och stoja och stimma och ha mig! :)

Nä nu babblar jag på. Måste börja promenera till socialen. Jepp jag tar en promenad bort. Alltid bra :) Orka åka spårvagn 3 hållplatser haha.. det är ju bara 3 kilometer :)

Ha en fin dag nu!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0