Rent hus

Att titta på TV-programet "Rent Hus" Borde vara ett tvång för alla. Man lär sig hemskt mycket om vad våran skit egentligen innehåller för bakterier och sånt. Usch usch usch.. Men man blir också inspirerad. Jag som är en klassisk pedant och ganska galen när det gäller renlighet och sånt. Jag tror det kan ha att göra med min ocd att göra. Men, att få se före och efter. Det är ju makalöst.
Som jag tänkt flera gånger. Jag måste verkligen städa min ugn som har år av smuts i sig. Så nu så jag precis på programet att 3 delar vatten och en del såpa. In i ungen på 100grader i 20 minuter så är det bara att torka bort smutsen sedan! Lääääätt att jag ska göra det! Imorgon troligtvis.

Och sedan har jag lovat mig att snart men senast nästa dag jag städar så ska jag putsa mina fönster för det är heller inte gjort på flera år. Och det ser dummast ut i mitt sovrum / vardagsrummet där de förra året bytte ett av fönstrerna. Så det ser hemskt rent ut jämfört med dom andra. När det egentligen inte är det.
Tänk vad ljust och fint det kommer bli då.. ÅÅÅH jag blir sugen. Fast jag kan inte göra det nu. För det måste göras i dagsljus.

Åiih..Jag tror jag är lite smått galen..
Oj nu börjar det igen...

*************************************************************

Sådär nuja. Nu är det slut. Längtar till nästa onsdag :P

Här kan ni läsa mer om programet Rent hus och läsa tips och tricks om det. Nä nu blir jag rastlös.. Nu ska jag rengöra spisen :D... Jag kan ju inte bara låta bli!!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0