Svar

Jag brukar inte svara på kommentarer men eftersom jag fick några åsikter och synpunkter på mina dietplaner så vill jag svara.

Jag har provat lite olika dieter. Men inte fullhjärtat. Jag gick 2 veckor på canbridge. Men det höll inte för min psykiska hälsa krashade. Jag provade en variant av GI- men hade svårt att hålla mig till det rätta och ens veta vad som var ok och inte. Jag har även provat "du är vad du äter metoden. Dvs. äta organiskt, kravmärkt och obehandlad mat. Men hade även där svårt med vad som var rätt och fel och samt kostnaden. Jag föll tillbaka.

Det är inte så att jag äter massa chips och pommes och sånt. Men jag äter lite för mycket. Vidgar magsäcken. Och så har jag lyckats vara sjuk tre gånger på detta året som även har hindrat mig från träning endel.

Jag mår fruktandsvärt psykiskt dåligt över min egna syn på min kropp. Och det är hemskt att se på aktuella kroppsbilder och gamla bilder. Jag vill verkligen ställa mitt självförtroende tillrätta och det gör jag genom att rätta till min kropp tills  jag är nöjd.

Jag är inte besatt utav min vikt utan jag är besatt av mitt självförtroende.

Faktum är att jag har ett BMI på 30,1 och det är "måttlig fettma" (Klicka HÄR för att läsa mer). Jag har ingen hälsosam vikt och dessutom sitter de mesta fettet på buken och det är den farligaste fettman.

Så. JA, jag måste gå ner i vikt. Och, nej,  jag svälter inte mig själv jag äter måltidsersättning med rätt näringsvärde och det som Apoteket rekomenderade. Samt en riktig måltid om dagen.




Idag var jag på introduktionen till Jobbcoaching-kursen. Det var vel helt okej. Men låg långåtihelvette i Långedrag och var måttligt svårt att hitta.

Dagens i-lands problem är mina tänder som jag har (förmodligen) gnisslat sönder och har nu massa lösa fliser och vassa kanter som ilar och jobbar sig. Så idag bokade jag en akuttid hos min tandläkare så imorgon kl 8:40 ska jag dit. Tidigt morgon imorgon igen då alltså.. Jepp jepp.

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0