Hemmapass

Jag tänkte berätta lite om mitt hemmapass.

Jag satte på musik som jag visste att jag har svårt att sitta still till. Och det var tex. Bob Sinclar - Rock This Party. Och så drog jag på volymen på högsta och höjde basen i baslådan. Hoppade upp ur soffan och tog av mig jumpern. Och slängde på mig sportbehån. Och studsade runt lite i takt till musiken för att värma upp...

Dansade och shake:ade loss totalt..

Sedan sträckte jag ut armarna rakt ut och flexade handflatorna utåt och "målade" cirklar utåt med dem. samtidigt som jag dansade och hoppade runt framför spegeln.
Vissa är inte bekväma att göra detta framför spegeln och det är förståeligt. Men jag har ju varit/ar (?) dansare och är van vid att stå framför spegel och skämma ut mig :)

Sedan bytte jag med att göra lite knäböj, ståendes situps.. Mycket bra för 6:packet. lådsades hoppa hopprep, lådsades jogga, och allt detta i ett studsigt och kvickt tempo.. Jag gjorde triceps curls bakom ryggen och biceps curls framåt och studsade i takt..
Sedan dök jag ner på golvet och körde situps.. varvat med armhävningar. Sen när jag började tappa flåset var det upp igen och repetera 1 gång.. efter det var jag HEEELT slut.. Och musiken dog... Lika så peppen..

Men så gör man när man vill ha flås hemma :)... Se till att göra detta på dagen då grannar inte störs..

:) enyoj


Kommentarer
Postat av: linda

Orka dig madde ;P

2009-05-09 @ 17:08:33








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0