Rösta grönt

Eftersom jag helt och håller missat valet innan det blev en så stor grej av det hann jag inte läsa på. Jag trodde jag inte skulle hinna och planerade att rösta blankt då jag inte är så uppdaterad inom politiken. Men jag har sedan tidigare varit Miljöpartist. Men inte varit uppdaterad somsagt.

Men jag hann. Jag började med att läsa piratpartiet. Eftersom jag har folk runt omkring mig som babblar på så mycket om detta parti. Jag hade mina förfommar. Och de stämmde. Piratpartiet har inte några åsikter om annat än fildelning och privatliv. Ja.. det är bra åsikter. Men vafan??,.. Alla andra viktiga frågor i samhället. då?
Idiotparti som tror att allt handlar om fildelning..... Fyfan..

Sedan vände jag mig tillbaka till trogna gamla Gröna partiet.. Och fann till min glädje att de fortfarande hade bra och viktiga punkter. Och även ett NEJ till IPRED lagen. så.  Rösta grönt gott folk! Gör som Tindralen, Go GREEN!


Kommentarer
Postat av: Grå

Har inga protester mot vad Miljöpartiet anser om den personliga integriteten, men om deras prioritering. Det är en ny sak för dem, något de endast talat om efter att Piratpartiet börjat växa till sig och det ligger i den absoluta botten.



Sedan skulle jag verkligen vilja att Mp och PP gjorde gemensam sak mot patentlagarna. Dessa lagar är i dag den främsta orsaken till att vi fortfarande åker omkring i bensinbilar, vilka står för en mycket stor del av de flesta sorters miljöfarliga utsläpp. Jag pratar naturligtvis om elbilen och de batterier vars patent är inlåsta av oljebolagen.

Skulle gärna se att Mp ville återställa upphovsrätten till vad den är meningen att vara: något som främjar kreativitet, istället för vad den blivit idag: det främsta hindret att övervinna.

Men tyvärr bryr sig inte Mp om sådana saker.



Tittar jag runt bland riksdagspartierna ropar de sig allihopa hesa av slagorden "rädda jobben", "skola, vård, omsorg" och "miljön". Ännu ett parti som ropar exakt samma sak skulle tillföra något, därför har Piratpartiet valt att fokusera på det som de andra inte brytt sig om på ungefär ett årtionde: rättssäkerhet, medborgarrätt, personlig integritet, demokratins grundvalar, bekämpandet av korruption, transparent maktstruktur. Alltså saker som är ett absolut grundkrav i en äkta demokrati.

2009-05-28 @ 06:53:20








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0