1386

Tjaa.. vad ska man säga. Att försöka somna när det ligger två flamsiga tjejer i rummet brevid var inte lätt. Men efter ett småsurt sms så blev det tystare. Och jag somnade tillslut. 4 timmar senare ringde alarmet och jag fick stiga upp. (det sved).. Bara att släpa sig till skolan och muttra sig igenom dagen.
Halvsov nog i huvudet hela första två timmarna. Sen vaknade jag till lite gran och började få tillbaka humöret. Usch.. morgonar är verkligen inte min grej alltså.
Det gjordes tårtbottnar hela dagen i bageriet. Inte jätteroligt. Men.. man är ju illa tvungen.
Sen var det lunch och jag hade med mig Spaghetti och köttfärs från igår i en lunchlåda. Efter mat var humöret ytterligare ett snäpp bättre. Men sänktes på tråklektionen "Arbetsmiljö och Säkerhet" Blörgh...
Sen var det genomgång av köket i Tintomara (Restaurangen i Burgården) som vi ska praktisera i från och med fredag och ett par veckor fram. Så det blir att prova på det riktiga kocklivet.
I mitten av december ska jag också praktisera på Fiskekrogen på Lilla torg det ska bli riktigt spännande faktiskt :)

Nu ska jag sätta mig och plugga lite Mikroorganismer till ett prov vi har på Torsdag i Livsmedelshygien. Och imorgon har vi ett prov i Bageri också.. Men det är nog ingen fara med det.

Nä.. ner med näsan i boken med mig :)
Tjofräs

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0