1474

Då var denna dagen avklarad.
Klockan är tio i 8 och jag är trööött..
Så Jag hade satt klockan på halv 9. Har ingen aning om den ringde eller inte. För inte vaknade jag av den iallafall.

Utan jag vaknade av att Madelene plus 2 flyttgubbar låste upp dörren och knallade in i lägenheten. Heeelt chockad. Nåväl. Jag praktiskt taget flög upp (så gott jag kunde med huvudvärken) tog på mig och gick ut i hallen. Hälsade och sprang in för att morgonkissa och skvätta vatten i ansiktet.
Flyttgubbarna var klara ganska fort. Och då började jag visa Madelene runt. Visade hur spisen fungerar, duschen, tvättstugan osv.

Sedan kom den dära gubben som skulle köpa min trasiga dator.
Han kom in och tittade på den och försökte starta den. Förgäves. Han sa att det inte var något för honom om inte jag lät den gå för 500kr. Jag blev tyst en stund och funderade.

Så utbrast han helt plötsligt: "Näär jag ändå är hääär så kan jag berätta om vad jag jobbar om"
Jag anade oråd direkt och kände igen den typiska säljfrasen då jag själv haft en kort karriär som säljare.
Han berättade och mot förmodan så var hans erbjudande väldigt intressant. Det gick kortfattat ut på att sälja en speciell hälsokost. Med alla vitaminer från olika frukter utan någon annan tillsatts som hellst. i största huvudsak från blåbär som innehåller många antioxidanter. Och då skulle jag alltså köpa mig en del av företaget. för ca 3-4 tusen och sälja vidare och även själv sälja en del av företaget och det var hemskt bra provision och system på det. Men det var fortfarande inget jag var redo för nu.
Jag tog hans nummer och sa att jag skulle tänka på det och förklarade att jag ska flytta om några månader och han berättade att dom har säljar över hela europa OCH kina så det skulle inte göra något.

Så det är inget jag tänker göra nu. Men om jag hittar ett bra jobb när jag väl bor i Malmö och känner att jag har tid och några tusen över så är det faktiskt något jag skulle kunna överväga. För det verkade tämmerligen bra. Men inte utan mer information såklart. Men jag har somsagt hans nr.

Jag prutade upp en hundring till och lät datorn gå för 600kr. Det fick duga. Nu är jag av med den och har 600 kr i resekassan till Egyptenresan i Mars. (fast 400 av dom kommer att gå redan på torsdag till att skaffa pass). Men det tillhör ju resekostnader med.

Janne, som blåbärskillen hette, glömde ta lösenordet till datorn så jag fick ringa honom igen och sedan messa över det. Alltså var jag tvungen att spara hans nr. Och då döpte jag honom till Janne Blåbär. Lustigt nog när jag kollade på hans visitkort så hette han Janne Åhberg. Hemskt roligt. Åberg-Blåbär. Jaa, ni fattar.

Nåja. Sedan åkte Madde tillbaka för att spendera sin sista natt där hon bott innan och packa det sista. Jag tog mig en timmas powernap och gick sedan ner till Coop för att köpa lite bröd och gjorde tunnbrödsrullar till mat. Sedan har jag bara tittat på film, duschat och goas med älsklingskatterna.

Och somsagt nu är klockan. 8 och jag är trött. Helt fantastiskt. Så jag ska sätta på filmen "The Lake House" och börja låta dvalan falla in. För att imorgon vakna pigg och glad till 8 timmars servering från 13:00 till 21:00.

Natti Natti dearest!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0