1510

Åter igen fåniga anonyma kommentarer som märker ord.
Nej, jag hade inte riktig JetLag. Utan jag använde ordet som en hypotes.
Jag var trött efter en 5 timmar lång flygresa. Alltså flummig och rörig.

Spela roll vilket ord jag skriver. Stör det er att jag använder mig av hypoteser eller jämförelser så läs inte då ffs!




anyhow...
Igår skulle ju jag och Madde gå på Alice i Underlandet 3D. Men hon blev plötsligt magsjuk, stackarn. Så jag gick med Steph istället. Filmen var superbra. verkligen!
Påväg till bion hittade jag en enkrona på en parkering. Steph sa: Nu kommer du ha tur.
Påväg hem från bion hade jag grönt vid varenda korsning direkt. Och spårvagnen kom precis när jag var på hållplatsen.
Så jag testade turen och köpte en trisslott idag när jag handlade. Men jag vann tyvärr inget.

Nåväl.. Vaknade till strålande sol idag och mådde lite bättre faktiskt. Börjar se hopp igen.
Så jag hoppade ner i duschen och körde igång två tvättmaskiner.. Sen knallade jag ner i solskenet till Maxi för att handla.. eller snarare halkade ner.. (det är så sjukt halt ute).
Hem och laga mat och nu ska jag ner å hämta tvätten och vika den. Sen ska jag städa lite här hemma.
Det är snart dags att köra en såndär rejäl vårstädning. Kör nog nästnästa vecka. Putsa fönster och allt sånt...


Igår pratade jag och Steph om en ganska intressant sak. Om mål i livet.
Hon berättade att hon var inte klar med världen. Utan hon ville se mer innan hon stadgar sig. Det var hennes mål.
Men alla människor har så olika mål. Men minnst lika viktiga. För mig är mitt mål att känna mig trygg. Att se en ljus framtid.
Samtalet satte igång massa tankar och jag ska sen ikväll tända lite ljus koka en kopp kamomillte och sätta mig och skriva lite i min bok. Det är min nya bearbetningsterapi.
Där skriver jag inget sammanhängande. Det kan vara allt från fraser och citat. Till ord och bokstäver.
Det är inte alls någon röd tråd. Men det får mig att må bra.

Nä, nu ska jag hämta upp tvätten och börja vika.

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0