1540

Jag ville berätta om min dag men blev galet akut irriterad på min inte aktuella design. Så jag bajsade på den och gjorde en simpel tråkig ny design men den är iallafall aktuell. (F5 för er som inte ser den).

Nåväl dagen.
Det började natten till söndagen då jag började kräkas blod. Jag var dålig hela söndagen och bestämmde mig natten till lördag för att åka till axessakuten. Så sagt och gjort. Jag och Madde åkte dit. Av två olika skäl. Hon skulle in för problem med körteln anyhow... Jag kom in och dom klämde och kände och mosade in mig i en taxi till Akuten på Östra sjukhuset. Där blev jag inskriven och ner nålad och fick sitta och vänta i nästan 7 timmar med dropp och ett hemskt tråkigt kalt rum. Där jag sedan får höra att "Vi vill ha dig kvar över natten för att imorgon göra en gastroskopi" "NEJ!" sa jag då.. Jag var beredd på en gastroskopi. Men ville defenitivt INTE övernatta. Så jag sa bara helt enkelt nej. Dom sa att jag kan inte komma tillbaka imorgon med förtur utan skulle antagligen få vänta lika länge. Det enda sättet för förtur var att övernatta och fortsätta vara inskriven. Men jag tvärvägrade och övertalade dom att skriva ut ett recept med Omeprazol istället som jag nu ska gå på i 3 veckor. Och därmed ha en helt vit månad nu. Det är bannemig på tiden. Så nu blir det istället för Rockbaren och rave ute i röda sten. Bingolottokvällar och mysiga picknickar... Så är planen Och så ska den hållas. Madde är med mig också på det så. Det är skönt när vi är två som... Säkert tillslut kommer klättra på väggarna... Men vi ska klara't...

Nä nu ska jag sova. Imorgon har jag sjukskrivit mig från praktiken och ska försöka vila upp och åka ut och hämta ut medecinerna och sedan försöka handla hem och fylla frysen igen... Förhoppningsvis är jag tillbaka on track på jobbet på onsdag *hålla tummarna*


Natti :-*

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0