Fotokategori och jultankar

Då har jag en ny kategori. Det är på tiden att jag har en fotokategori. Jag fotar ju varje dag. Jag bara längtar an och ständigt efter min systemkamera. Jag måste bara ha pengar... Sen ska ni se på bilder.. Tills dess får ni nöja er med halvbra bilder.. Som kunde varit bättre med en bättre kamera. :)

Efter att ha tittat på Leilas jul ett tag är jag superjulsugen. Man kan ju säga att min "Ljusslinga i vas" grej är en liten smygstart på julpynt.  Och såklart min bloggdesign :). Men jag längtar så efter pepparkaksbakning i år ska jag baka mjuka peppakakor. Samt en massa knäckebröd. Jag ska baka julklappar till folk i år. Billigare och personligare anser jag. :) Och jag längtar efter att få pynta granen och tända adventsljus. Men något jag är rädd för.. Det är katternas reaktion på julgranen.. Eller ja. Foxi välte den en gång och gjorde sönder en glasdekoration jag hade i den. Men Fanzy som är både yngre och busigare... phew..  I år skippar jag nog glaskulor. :)  Men jag ska försöka ha ett tema på julgranen i år. Hade velat ha silver/vitt men jag har definitivt inte tillräckligt med silver/vita saker och ännu mindre råd att köpa nya dekorationer. Förra året efter jul sålde de ut dekorationer för 1 krona på Ikea. Men då fick Älsklingen flipp på mina jultankar. Jag tror han var rätt less på julen. :o)

Jag vet fortfarande inte var jag ska fira jul iår. Hos mamma får jag inga klappar och det är tråkigt. Jag är inte egoistisk men det är en tradition och min mamma säger "då kan man ju lika gärna byta pengar med varandra" och mitt svar är "Ja visst självklart, men det är tradition!!"  (OBS jag fick såklart julklappar när jag var liten. men förra året förvaranade mamma att jag inte skulle få det att jag var för "Vuxen" nu.. hur kan man vara för vuxen?) Anyhow. Har jag ingen aning var jag och Älsklingen ska fira. Men egentligen är det mitt år (vi firar hos min släkt) Men vi hade riktigt mysigt hos Älsklingens mamma förra året så kanske vi åker dit iår igen :)

Nu sitter jag och lyssnar på Regina Spektor. Det är riktigt härlig musik. Något jag ska göra till julen. Det är att ta hem massa Elvis musik för det är jul för mig.. Ingen jul utan Elvis :)

Jaja tillbaka till meningen med detta inlägget. Här är lite foton jag tog i all tråkighet nyss :)






Lämna gjärna kritik positiv som negativ :)


Kommentarer
Postat av: xonx

Ja det är jag, det blev ett missförstånd med bilderna pga filnamnet och jag upptäckte det inte fören en besökare påpekade det.

2008-11-11 @ 23:11:26
URL: http://xonx.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0