1444

Helt fantastiskt är det ordet jag väljer att inleda med idag.
Söndagens spelning med Regina Spektor. WoooooW!...
något mer tråkigt med kvällen var att jag inte fick ta med mig min kamera in. (trotts att jag hade kolla överalt på deras hemsida osv. så hittade jag inget om kameror så jag tog med den) Men vakten tvingade mig att hänga in väskan.
Det var bara att sucka och släppa det.
Förbandet Jenny Owen Youngs var också jättebra. Men vi väntade alla med stor spänning för att få se Regina.
Och wow.. hon var lika vacker i verkligheten som på bilderna. Hon spelade en ovanligt lång spelning där hon han med alla dom bästa låtarna. Och hon avslutade med Fidelity.

Mitt i låten "Dance anthem of the 80's" så blev en av flickorna längst fram sjuk. Så hon stannade hela låten och kallade på "security" och dom bar ut henne. Vilket jag tycker var helt fantastiskt.
Lokalen var väldigt varm och kvav och dom stod och trängdes längst fram. Så.. det fanns ju en anledning. Men det var bra av Regina att stoppa. Och efter det kastade hon ut ett gäng vattenflaskor till publiken och manade in på oss om att vi mååååste dricka vatten. Hon körde också mycket sånt som jag inte hört innan. Musikaliska monologer utan instrument. Om folk och skillnaden på deras personlighet med ögonfärg.
Aa jisses jag kan prata om det i en hel evighet. Det var helt magiskt.
Jag hade aldrig tackat nej till att stå där i 2 timmar till trotts att man blev sjukt trött i benen och alla långa människor samlades framför mig så jag fick stå på tå för att ens kunna se halva Reginas ansikte. haha.

Nåväl..
På morgonen efter var det bara att stiga upp vid 6 och packa och förbereda det sista och sedan åka ner till dockan och ta bussen. Det var ganska mysigt att åka buss och det ska jag nog göra i framtiden när jag åka till Malmö.

Igår var jag och Lisa bara hemma och kedje kollade på True Blood. Underbart.
Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Men jag ska nog träffa Gullan en sväng på stan.
Imorgon ska jag klippa mig. Tjoho.. äääntligen!...

Ha en fin dag
Tjingeling!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0