Älskade Djur!

Inspirerad av Blixmans senaste inlägg om sin söta vovve Rudolph. Så kännde jag att jag ville berätta och förklara om min kärlek till mina älsklingskissar!




Jag har mina två små älskade katter. Foxi 1½år och Fanzy Snart 1 år.

Foxi köpte jag och min pojkvän ihop. Hon är bonnkatt, Svart med vita strumpor och en vit halsfläck. Hon blev sprallig och gosig på en lagom nivå. När hon blev könsmogen var hon förskräcklig men det var ju synd om henne.. Hon gapade så högt att grannarna trodde att vi plågade henne. På riktigt.
Men när vi sedan steriliserade henne blev hon lugn igen.

Fanzy köpte jag själv med ett eget ansvar då min pojkvän tyckte att det räckte med en men jag tyckte Foxi verkade ensam så jag tog på mig ansvaret och köpte henne själv. Fanzy är halv Siames och halv bonnkatt. Hon har 6 olika färger i sin päls men grunden är svart. Hon känns mest igen för sin beiga rand i pannan. Många tycker det ser ut som jag har spillt kolasås på henne.
När Fanzy växte upp blev hon en sprallig liten tjej. och Foxi tog genast mammarollen. På största allvar. Fanzy är nu snart 1 år men försöker fortfarande dia mjölk från Foxi. Fanzy har gått igenom sin könsmogen period men den var knappt märkbar. Fanzy är somsagt en halvsiames vilket gör henne väldigt väldigt högljudd.

Båda tjejerna är matvrak och det finns inget som överröstar deras jam när kl 12:00 och kl 20:00 då det är matdags.

Foxi fasnar nästan aldrig på kort men några har jag. Fanzy däremot är en riktigt linslus och en bra modell :) vilket syns på mängden kort jag har på henne :)


(Foxi är visserligen med på bilden. Men Fanzy liksom tar fokusen)


Det finns så många saker jag älskar med dem.

  • Att se dem sova, och klappa dom lite försiktigt och då sträcker dom ut sig sådär sött, eller lägger sig på mage.
  • Att lukta på dem
  • Att bara lyfta upp och krama dom
  • Att leka med dom. Allt är kul. Man vet aldrig vilka spännan de skutt dom kan göra eller springryck.
  • Att bara titta på dem
  • Att båda älskar att ligga nära mig
  • Att båda känner när jag är ledsen eller nedstämmd.
  • Att båda lyssnar på mig (oftast)
Jag kan hålla på i all evighet.. Men klockan börjar bli mycket nu..
Men allt jag ville få fram är att jag älskar mina tjejer något så offantligt... <3<3<3 och förevigt..


En smärre storleksskillnad på tjejerna :) (foxi är den större)

Godnatt allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Eva

Fint inlägg om dina söta katter! :o))

Sov så gott.

2009-02-25 @ 01:29:28
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vad söta :)

2009-02-25 @ 07:32:54
URL: http://fannyhugosson.blogspot.com
Postat av: Linda

Hehe okej...jag köper hellre ngn utav de dyrare..då dom är outstanding;)

2009-02-25 @ 12:25:34
URL: http://hummingbird.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0