1466

god eftermiddag!
min mage har äntligen lugnat ner sig lite med kramperna. jag har fortfarande hemsk träningsvärk i magen och har inatt sovit väldigt dåligt.
Egentligen skulle jag på "grabbkväll" hos Linda ikväll. Men jag vågar nog inte överanstränga mig än. Och egentligen behöver jag verkligen städa rejält här hemma. Och egentligen behöver jag tvätta mina sängkläder (igen, tvättade dom några timmar innan jag blev sjuk) Och egentligen behöver jag gå upp och rensa på vinden. Och egentligen behöver jag gå ut på stan och beställa ett pass inför resan (tjoho), samt ta ett fungerande passfoto där jag inte ser ut som en 12 årig tjej eller en 40+ tant (som jag gör på mitt nuvarande leg.

Men jag tror jag bara ska våga mig ner på en dusch (behövs verkligen). Boka en tvättid Och göra lite mat och sedan spendera dagen och kvällen tillsammans med Voddler (maassa film!) Jag lyckades inte somna föräns halv 5 inatt med alla kramper. men somsagt vaknade jag utan kramp för 20 min sen och har inte haft någon än. Så det är ju bra.

Igår blev jag jättesugen på att åka över och hälsa på pappa i Malmö. Men även om jag har hittat en jättebra bussfirma med superbilliga biljetter så har jag inte tillräckligt för att betala det. Spec inte när jag ska spara pengar till Pass, Fickpengar och sedan pengar för flytten till Malmö. nej nej nej. Nu ska jag hålla hårt i pengarna.. (de få jag har).

Det känns verkligen som hela mitt liv kretsar runt pengar. Det är skummt. Men det är så. Tragiskt. men Obligatoriskt.

Om några dagar så flyttar Lisa ut och ett tag efter det flyttar Madelene in. Det ser jag fram emot faktiskt. Det kommer nog bli en aning lättare. Plus att Madelene ska betala halva hyran (+ halva elen och halva gasen). = några hundralappar mer i månaden att lägga ut. Har faktiskt planer på att så gott jag kan lägga undan hela hennes hyra varje månad. För det blir ju ca 1500kr i månaden. Och det är ju faktiskt riktigt jättebra.

Det är helt fantastiskt hur mycket jag längtar efter resan i mars. Jag är så sjukt glad att mamma och Gary bestämde sig för att bjuda med mig. Så väldans jättesnällt. Det var många år sedan jag var ute och reste. Den senaste riktiga resean jag gjorde var faktiskt Egypten när jag var typ 13 år. Sen har det bara varit typ Tyskland, Skottland, Danmark och andra städer i Sverige. Så... alltså låt mig bara få säga igen; TJOHO!

Här kommer några bilder från min första resa till Egypten (obs 13 år gamal på dessa)


Strosar på stranden. Djupare än så vågade jag inte bada i havet. Pg.a min havsskräck som först nu börjar gå över Lite... jag tänker iallafall bada på riktigt i havet i Egypten iår.


Man kan ju inte neka till att jag var brun. Man ser strecket vid sportbikinin :) När jag kom hem så var jag brunare än en mulatt i min klass. Dock hade jag slarvat med att smörka ansiktet. Så jag kunde nästan skala av ett helt lager hud över näsan. såg ut som en clown. Nä. Iår ska jag smörja noggrannt. Men ändå bli superbrun


Och på detta fina hotellet bodde vi. minns fortfarande hur gott det var med deras tomater och deras speciellt kryddade bröd. Och vi var så lata denna semestern att vi köpte hotellets mat. Oftast blev det Club Sandwich, eller Hamburger tallrik. med världens godaste mangojuice till.


HERRE JISSES.. BLI MARS NU!!
Eller först kan det bli 4:feb så jag fyller 21år och kan önska mig lite fickpengar. Och sedan kan det bli Mars!!


Kommentarer
Postat av: Madde

4 februari låter toppen ja : D haha

2010-01-11 @ 12:09:21
URL: http://ellybus.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0