1470

Jag har varit otroligt duktig och aktiv idag.. Trotts gårdagens fruktandsvärda ilska och nedstämmdhet..
Nu är jag så så så jääävla less på att bara få skit på skit på skit..
Är jag inte värd mer?

Jag har nästan (OBS NÄSTAN) funderat på att hoppa av och rymma till Malmö redan nu.. Men det går inte.. Jag måste ha min utbildning klar.. och jag måste ha gjort något bra för att ta så stort csn-lån..  Och jag måste ha något att söka jobb på..

Och framför allt. Jag måste visa att jag är stark.

Idag har jag iallafall lyckats måla hela väggen i mitt rum klar.. Hela fondväggen.
Det blev inga andra grejer än det gröna. jag märkte att när den gröna väggen var torr så var den såpas mörk att det inte var någon mening med det. Fast jag hade gjort så fina stenciler..
Imorgon ska jag göra klart det lilla sista i köket. Att måla i skåpet under vasken och sådär. Sedan sätter jag igång med att rensa ut skit jag inte behöver.
Och därefter borde jag gå upp på vinden och rensa som attans.. Det är bara det att på vinden är det alltid 10 grader kallare än ute på vintern.. eller på sommarn är det 10 grader varmare på vinden. Det är iallafall så det känns. Så jag ska nog vänta tills tempen går ner lite iallafall. För just nu är det ju ohyggligt kallt här i Göteborg..

Nåja. Jag är nöjd med dagens insats av att måla hela väggen och sedan rensa i datorn (för att den helt plötsligt fick för sig att dö... massa gånger).. så jag rensade ut en jädra massa så nu är den iallafall snabbare.. Men jag fick rensa ut en jädra massa foton och musik och filmer tyvärr...

Men men.. A girl's gotta do what a girl's gotta do.

Örk.. men nu värker ryggen efter dagens och gårdagens måleri..

Idag flyttade Lisa officiellt ut.. hon har lite möbler kvar att hämta som hon ska hämta dom närmsta dagarna nu. men annars är det inte så mycket.
Och något jag faktiskt måste göra imorgon på vinden (note to myself).. är att flytta undan lite på vinden så jag kan få upp den gamla soffan som stod/står i Lisas rum. Så Madelene kan flytta in där. Och sedan flytta in min bokhylla från Lisas rum hit in. Det ska bli den nya dvdhyllan eftersom det är fullt i tvmöbeln just nu...

Madelene flyttar in nästa vecka. ska bli riktigt roligt faktiskt.
Kommer nog vara lite ensamt nu denna veckan. Men då får jag också mer gjort.. För jag klarar inte av att sitta och göra inget..


Oj oj oj va långt och ointressant det blev nu..
Men jag måste prata av mig.. Jag har inte så många att prata med nuförtiden.. det blir så dyrt att ringa runt massor också..


Nää nu ska jag försöka varva ner för natten..
Tjo!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0