1512

Klockan ringde vid 7 imorse och då började jag med att ringa min praktikplats och berätta att jag åter igen inte kan komma in pg.a smittorisk. Jag känner mig så fruktansvärt dum. Sen satte jag mig telefonkö för Infektionsrisksrådgivningen. Och det var som Sjukvårdsupplysningen sa; "Åk in och ta prover och gå inte till jobbet. "

Så jag gjorde iordning mig och åkte ner till Östras Infektionsakutmottagning och satte mig och väntade. Dom hade jobbiga och tråkiga karantänrum med ett mellanrum där läkaren eller sjuksköterskan var tvungen att ta på sig plastkläder och hanskar osv. Verkade så fånigt. Jag har ju inte rabies precis. Jag ska ju inte kräkas ner dom heller. Men men. det är väl ändå en risk mindre.
Så efter en bra lång väntetid kom dom och klämde och kände på min mage. Tog blodtryck (det var ovanligt lågt) och sänkaren och några andra rör med prover för att odla. Sedan fick jag lämna ett annat obehagligt prov jag inte tänker gå in på här.

Sen var det bara att åka hem. Och nu måste jag vänta på provsvaren. Suck. Det här förstör såå mycket av min skolgång och lärogång. Jag vill inte pajja detta nu. Varför kan jag inte få bara vara frisk och så får det andra bli som det blir.

Nåja. Nu fick jag gjort mitt specialarbete om KRAV iallafall och om en stund eller imorgon ska jag sätta igång med den stora vårstädningen. Dvs. Putsa fönster. Damma ur alla skåp. byta gardiner osv. Kommer bli så fräsch och fint.

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0