Campweekend

Helt underbar. Började med en tung färd till stationen med min tunga packning. Möter upp Lisa och placerar oss på bussen. Allt går väl men kl är ganska mkt och vi har ingen aning om hur vi ska ta uss till Campingen Saltemad från Borås Resecentrum. Och de skulle stänga receptionen om 30 min. Så vi tog en taxi och var där på 10 :D Packar upp tältet och Så kommer Fille dit. Så börjar vi dricka cider och vin. Lisa blir superfull och kräks och ramlar runt.

Natten består av en massa regn och lite för trångt eftersom Fille sov över i tältet. Mitt liggunderlag var jätteobekvämt så jag sov riktigt oroligt.Och kallt var det med.

Dagen efter vaknar jag upp med en lätt uns av hemlängtan. Men den försvinner snabbt när vi börjar tänka på annat. Vi börjar med en härlig dusch på campingen. Och gör i ordning oss sådär lagom. Samtidigt som vi fotar så gör jag en jätteskumm min (se bild) Och det kom att bli den återkommande minen under hela helgen :) Klicka här här och för att se bilder från hela helgen.

Sedan gör vi ett försök i att göra nudlar till frukost med Trangia köket men jag råkade välta ut typ allt. och det smakade T-röd.
Nåväl sedan tar vi en promenix in till Knalleland, borås köpcentra, Och handlar hem lite mera gott och sånt. Sedan tar vi en Low Carb hamburgare på Max (De ersätter bröder i burgaren med sallad Mums!) Med inne på Max när vi ätit färdigt (som tur är) Så
går brandlarmet så vi gick. Hem hem hem den långa vägen. Och påvägen märker vi att vi är jätte bajsenödiga så vi skyndar mer och mer och mer. 10 minuter senare sitter vi anfådda i båsen brevidvarandra och bajsar :)

Sedan Tar vi en liten vilopaus i tältet och läser varsin bok. en timme senare bestämmer vi oss för att promenera bort till Ån på campingen och hyra en trampbåt så det gör vi. Och Ja.. det var fruktandsvärt svårt att styra den kan jag säga. Efter det så tog vi en runda minigolf också :) trevligt värre. Sen går vi till tältet och Kokar upp (lyckades denna gången) Lite tortelini på trangiaköket och smaskar i oss våra revben som vi köpte på Willys.

Sedan åker vinet fram men får inte stå framme länge för det kommer ett skyfall. en riktigt skur. Det var så att vi hörde regnet långt borta innan det började hos oss ... så fräckt. Men så vi sätter oss i tältet istället och spelar kort och dricker vin :) Mumsans..

Kvällen slutar med att vi tittar på Sex and the city filmen i min telefon. Och tyvärr glömde vi stänga av den innan vi somnade så dagen efter var telefonen helt utladdad. så jag kunde ej ta några kort påvägen hem idag. Men det hände inget speciellt.

Men en helt underbar helg och ett perfekt slut på semestern för tro det eller ej. Imorgon blir det tillbaka till jobbet :(:(:(

Fast bara i 2 veckor ;) sen börjar jag en kurs för mitt nya jobb på GP och sen börjar jag skolan :D

Mer idag har varit att Fanzy har börjar "sutta" på Foxi. Hon tror alltså att Foxi är mamma till henne. ^_^ Så himmla sött.Här är en film på när hon "Suttar" :) Natti natti på er alla <3


Kommentarer
Postat av: jessica Frank

hej, Det var kul att läsa att helgen var bra. Så gullig filmsnutt på katterna. :-)

kraaaaaam

2008-08-04 @ 12:40:29
URL: http://tvf.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0