Ajj.

När ni ser denna bilden tänker ni: "Men.. Det är ju bara ett litet skärsår" jo visst är det.. ett skärsår men inte är det litet. Bilden får det att se litet ut. Men det är liksom en skinnslamsa som ligger över ett köttsår.
När jag skulle skära grönsakerna till dagens tacos så hade jag en såndär "Kitchen magic", som gör blandannat lök väldigt enkel att skära eller hacka. Men när det var gurkans tur så slant jag med handen och tappade gurkan men fortsatte rörelsen och körde in hela handen i bladet så lillfingret tog stöten och somsagt skar av en bit av huden.

(känsliga läsare varnas för fortsättningen)

 Det hade varit typiskt mig att klippa eller dra bort hudfliken som är ca 2x2 cm stor, men jag skippar gärna fler ärr och dessutom är det väldigt smärtsammt. Det är liksom inte något lager hud utan det är alla lager hud och lite blod och innanför är det sådär köttigt. Så tänk smärtan utan dendär skddande hudfliken. Outch.
Jag lämnar den kvar.

Sen har jag bara plåster som lossnar om man rör sig en millimeter och sen har jag sårtejp som gör att man inte kan röra fingret av stelhet och blodet stoppar. Jag har helt enkelt såret öppet men undviker kontakt. (vilket är rätt svårt eftersom det är ett finger)

Nog om snusket. Tänk vad man kan filosofera om ett sår såhär på kvällskvisten när man är uttråkad.

Hmm.. kanske skulle sova... JA!

Natti!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0