City Gym

Nu ska jag berätta lite om City Gym.
När jag och Angelica började prata om att skaffa gymkort tänkte jag på var.. Jag har ju redan ett gymkort på Friskis och Svettis i Kungsbacka. Men kan inte använda det eftersom det är en LÅÅNG bit att åka. Hade jag haft bil.. så hade det gått bra. Men jag skaffade ju det kortet isamband och med ekonomiskt stöd ifrån mitt förra jobb på Isringhausen. Och friskis är superbra Jepp. Men somsagt. jag kan ju inte gymma där. Och deras priser i Göteborg är 2 gånger så dyra. Så jag kollade runt och funderade på Simkort istället. Men tillslut hittade jag CityGym på internet. Och med tanke på mina simkorts funderingar var detta perfekt. För.. 290kr per månad i minnst 1 år Så får du tillgång till Gym OCH Valhalla simhall (två stora bassänger en mellanbassäng och en bebisbassäng. Bubbelpool, romeskt bad och både torr- och våt-bastu) För bara det priset.
Sen har de TJEJgym också. De har en stor avdelning för alla. och sedan en lite mindre avdelning för bara Kvinnor/Damer/Tjejer/Flickor you name it :)
Och. När jag tränade på Träningskompaniet en gång så hade de också ett tjejgym men det var superlitet.
Detta tjejgymmet har alla maskiner förutom en roddmaskin. Och det är lagom rymmligt. Och. Först tänkte jag.. "Men hallu, varårå det spelar vel ingen roll om man gymmar med män eller inte" Men jag gick automatiskt in i tjejgymmet på citygym och. Faktiskt det är sjukt mkt lugnare ingen prestationsångest över alla BIFFAR bland killarna. inga "AAHAHGE" eller "ÖÖÖÖRGH" när man gymmar... (så som "dom coola" killarna låter)

När du köper ett klippkort på 20 gånger eller ett årskort så får du även en instruktionstimma där en personlig tränare lägger upp ett träningsschema efter de delar av kroppen du behöver träna upp.
Det är fett prisvärt spec. med tanke på att man kommer åt simhallen. Och så har de solarium till resonabelt pris (minns inte exakt vad men det var inte mycket)


Så.. shiet vad jag trivs alltså :)

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0