Hitta hem

Jag sitter just nu och tittar på ett program på Tv4 som heter "Hitta Hem". Som handlar om hundar som blir vanvårdade eller tvingas omplaceras och det är ett fint och lite sorgligt program. Alldeles nyss fick dom avliva en jättefin rottweiler som tyvärr hade blivit så vanvårdad att den högg en personal och då fanns det ingen möjlighet till omplacering. Vilket innebar att dom var tvugna att ta bort den.
Så sorgligt.

Djur är en sån stor del i många människors liv. Och i mitt liv en viktig del. Då jag är lite av en ensamvarg så hjälper det med mina två små älsklingskissar hemma. Min stora tjej, Foxi, som lider av känslig tarm har varit rätt dålig i magen idag så jag tog en rejd och bytte mat och rengjorde allt denna helgen. Dricksfontänen, matskålarna i kokande vatten, Deras toalett. och sedan idag damsugade jag och moppare runt i hela lägenheten. Renlighet är jätteviktigt för djur.

Nu är reklamen snart slut och programet börjar igen så nu ska jag se på det :)


Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0