Läkarbesök blev till "operation".

Japp idag har jag för första gången i mitt liv "opererat" mig och sytt stygn. (har bara tejpat innan)

Jag kom till läkaren som vanligt. Fick betala 120kr (det svider att vara vuxen i plånboken) Fick vänta lite extra länge men kom tillslut in till Ulf Eckerberg min vanliga läkare. Berättade om den besvärliga knölen och blev undersökt. Det blev konstaterat att det var en överväxt körtel. Inget farligt men jag frågade om den kunde tas bort då den var besvärlig vid rakning under armarna. "Visst, inga problem, vänta så ska jag boka upp en tid... eller nej.. jag har tid nu förresten"

Sagt och gjort. In i en operationssal och lägga mig på britsen. Kladda alkohol i armhålan och in med nålen med lokalbedövning... Vänta några minuter så plockar han fram lite verktyg och grejer.. efter några minuter konstaterar jag att näpp.. det är totalbedövat jag känner inget..

Men ändå av smårädsla att det ska göra ont så tittar jag bort när han trycker in ett runt ihåligt instrument i huden. Jag känner inget men ser att hans hand gungar lite lätt.. " Känner du något, går det bra?"
"eeh.. när jag känner inget, har du börjat" ... Jag tittar över och han har fört ut instrumentet och jag ser en slags cylinder av hud och körtlar som sticker ut en halv cm från min armhåla.. wtf?

Fram med pincetten (från detta så ville jag såklart titta då det vart konstaterat att jag inte kännde något alls) och klippa av körteln. In i ett provrör och iväg på mickroundersökning för att vara säkra på att det faktiskt var en körtel. Sedan fram med nål och tråd och sy ett sött litet stygn i det djupa hålet rakt in i min armhåla.. (såg mysko ut)

Sedan till min stora besvikelse (sanning) så fick jag inte träna idag pg.a bedövningen men resterande dagar en vecka frammåt får jag inte göra armhävningar. eller ha armarna högre än axelhöjd, tills slutet av nästa vecka då jag tar bort stygnet..

Nåväl detta var min "Operation" ingen stor grej men lite smått kul ändå :)



Så, såhär ser min stackars armhåla ut just nu. Och ingen deo på 12 dagar heller.. ÖRGH!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0