Städa

Förra veckan berättade jag för er om mina städnojjor och mitt pedanteri. Så idag var det dags för ett nytt avsnitt av Rent Hus där man alltid får massa roliga tips (roliga för mig då). Sagt och gjort.
Jag städade ut hela kylen med Ättika och vatten och citron. nu ligger det två citronhalvor i kylen för att samla upp unken lukt och byta ut mot fräsh doft.  Mitt kylskåp var inte så smuttsigt innan men. Nu är det desto renare.
Sedan såklart hittar man fler grejer som behöver städas.

Så ett gamalt knep för mikron är att:
ta en skål med 2 dl vatten.
2 msk pressad citron och
1 dl ättika.

Och in i mikron på 10 minuter. Sedan är det bara att svepa av allt ingrott smuts som så enkelt har lossnat med hjälp av skålen med rengöringsmixen :)

Sedan städade jag kylskåpet utvärtes också. Jag har en jädra massa snuskig kylskåpspoesi på mitt kylskåp. Så jag plockade av alla (ca.) 100 magneter och gned in citron på kylskåpets framsida och lät verka. Sedan skrubbade jag det och torkade och satte sedan på magneterna igen men i lite snyggare ordning. :)

Nu är jag helt slut och ska titta på Roomservice på kanal5.se :)



Ska även visa en fin dödsannons jag fann när jag var ca 14 år i Metro, som alltid kommer att hänga på mitt kylskåp :). (Notera namnet)


Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0