Wei

Jag har en dålig nyhet. Och massa bra nyheter. Så jag börja med den dåliga så får vi den överstökad.

Jädra dumma Försäkringskassan har gjort misstag så jag i detta fallet måste betala tillbaka pengar.. Verkar röra sig om några tusenlappar.. dummjävlar..

Sedan vart det mer bra grejor.
Först att min nyfunna vän i min klass, Fia, Visar sig vara jätteduktig på att måla och sånt. Och sedan kommer det fram att hon tattuerar. Så för 300 kr så ska jag få bygga ut och göra om min tatuering i svanken. Sedan för 300 kr till får jag även göra en till. Så jädra bra pris.. kompis-pris gånger tjugo :)

Sedan har vi idag tränat på Facktermer. Lära oss vad ord betyder och vad det heter osv.
Dessa ord var det

  • Mice en Place = Förberedning av matlagning (översättning var sak har sin plats)
  • Julienne = Finstrimlat
  • Brunoise = Fina små tärningar av grönsaker
  • Mire Poix = Grovskurna aromatiska rotfrukter
  • Hache = Finhackat.
Så vi fick öva på detta genom att tillaga en vegetarisk pyttipanna. Det var hur mumsig som hellst.
Efter detta så fick vi förhör. Och jag valdes ut att vara den i klassen som skulle svara på alla i olika ordningar under förhöret. Jag fick alla rätt och en applåd :)

Det känns fruktansvärt skönt att vara tillbaka i skolan. Verkligen. Det är en jätterolig utbildning och jag trivs jättebra i min klass och med lärarna.

Tjoho vad livet äger just nu :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

yepp,,underbart att läsa, Den utbildningen är svinigt kul. Jag längtar tills jag ska hälsa på där och träffa gamla lärare. Vad roligt att läsa om de nya orden du lärt dig. Jag fick mig en påminnelse nu,,hur kul som helst.

känns verkligen underbart att du tagit denna utbildningen. den kommer att ge dig mycket glädje i livet.

Puss, älskar dig.

PS: skulle nästan vilja gå om den utbildningen igen,,blev värsta sugen nu.hehehe

/Mommy

2009-08-24 @ 23:02:13








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0