1443

Malmö. En fin stad på julen.
Bussresan var väldigt bekväm. Jag fick en bra tvåplats längst fram med ett litet bord som jag kunda ha datorn på. Började titta på filmen Julie & Julia. (Jäääättebra!). Men dock tog batteriet slut i datorn (det enda negativa med att åka buss, ingen ström till datorn) efter en timma. Så jag fortsatte med att läsa lite och virka lite och lyssna på musik i telefonen. Sedan efter ca 3 timmar rullade vi in i Lund. En liten, söt och mysig stad. (speciellt nu till juletid). Där vi släppte av lite resenärer. Sedan rullade vi dom sista 20-30 minuterna till Malmö. När jag hoppade av bussen var det snuskigt kallt och mörkt ute. Och (typiskt mig) jag hade såklart glömt mina vantar hemma. Brrr... Sedan promenerade jag in i stan med min packning och hem till pappa på Simirishamnsgatan. Malmö var minnst lika mysigt jule och kvällstid som Lund vad. Väl hemma var det lite kvällsmat och två avsnitt av serien "Neverwhere". Sedan var det dags att bädda ner sig i sängen.

Sedan vaknade jag dagen efter vid 10 tiden. Käkade frukost, tog en morgoncigg och sedan knallade vi ut på stan och gick på julmarknad och knallade runt massor och köpte ingredienser till en indisk gryta. Sen var det bara hem och börja med maten. Som vi senare bjöd Emelie på. Med lite av pappas hemmabryggda öl och massa tjöt så blev det en himla trevlig kväll. Avslutade med en film och sedan rätt ner i säng.

Idag har vi bara hunnit vakna, frukost, kaffe, cigg och nu ska pappa pilla lite med någon ny universalfjärrkontroll han har köpt. Sen ska vi ner till Konsum och handla lite grejor. Sen är det väl att förbereda sig inför kvällen. För ikväll... tjoho. är det dags för att äntligen se Regina Spektor på KB. ska bli så himla roligt att få se henne live.

Imorgon bitti 6:45 så rullar bussen härifrån till Göteborg. Ska bli jobbigt att gå upp tidigt. Och tråkigt att åka härifrån redan. Jag gillar Malmö så himla mycket. Jag har sagt det många gånger och jag säger det igen. Skulle jag någonsin flytta från Göteborg till en annan stad i sverige så skulle det utan tvekan vara Malmö.

Nä nu ska jag sätta mig och pilla med lite bilder innan det är dags att promenera ner till Konsum.
Tjo!

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0