1452

God juldag på er alla!
Igår var det trevligt förutom några smågrejor.
Mamma plockade upp mig vid 1 tiden så åkte vi till gammelmormor i Frölunda och åt gott julbord och umgicks. Jag fick 1000kr (varav 500 av dom var från när hon hade vunnit 24.000kr på ett spel och alla barnbarnen fick 500 var men jag fick den lite sent bara) av mormor och 200 av gammelmormor. Sedan rullade vi hela vägen ner till smålandsstenar och hem till stypappas föräldrar. Trevligt värre. någon timma senare var det julbord igen.. Jag blev smärre besviken när jag blev placerad på barnbordet.. 21 år och vid barnbordet. Och ändå säger dom att jag är för gammal för att få julklappar. Dubbelmoral?

nåväl. sedan var det julklappsutdelning. fick en jättefin lantern lykta av Jennie (moster) och Tom. Och lite småplock av mamma och Gary + 500kr och 500kr av morfar. Såå :) jag är nöjd som attans

sedan var det julklappsspelet som jag aldrig kört innan. Man har ca 30 paket och man har en tärning. Får man 1 eller 6 så får man ta en klapp och sedan när alla är uttagna kör man en runda till på tid. då man får ta av varandra. Efter det så får man öppna dom. (i detta fallet hade min kära styvsyster snott alla klapparna så jag hade ingen att öppna) Men efter att dom är öppnade kör man en runda till och då får man ju se vad man vill ha. och med det spelet gick jag hem med en ljusbricka, en grytlapp en doftgrej till toan och en parfym. som desvärre luktade mök.

Ikväll är det juldagsutgång med tjejerna. Ska bli supertrevligt tycker jag. Men först ska jag laga mig lite mat och försöka platta ner mitt fluffiga hår (dushade imorse utan att föna efteråt). Sen ska jag ha på mig min nya klänning som egentligen skulle vara nyårsklänning. Men den känns inte nyår.. så jag ska hitta en ny i mellandagsrean på Missÿ tänkte jag. (:

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0