Arg och sårad.

Som många vet så har jag haft en fruktandsvärt tuff uppväxt. Jag har gått igenom saker som ingen förtjänar. Jag fick traumatiska skador av det. Gått i terapi sen liten. Samt av det fick jag OCD (tvångstankar) och mani.
Min lillebror var den som fick se på det jag och min mamma gick igenom. utav det fick han ADHD. Det är hemskt tragiskt och jag tycker synd om honom.

Problemet är att trotts detta har jag alltid kommit i andra hand. Till alla er som tror att förälderns förstfödda kommer i förstahand. Det är bullshit!!

Jag fick en period hälften så lite julklappar än min bror av släkten. Jag blev aldrig hämtad om jag missat sista tåget. Jag fick aldrig en moped. Jag fick aldrig 2000kr i månaden. Jag fick aldrig ett eget rum ens. Jag fick aldrig betalt mina danskurser. Men min lillebror fick gå både innebandy och fotboll.

Allt detta får min bror idag. Trotts att han blir påkommen med att snatta. Trotts att hela hans månadspeng går till jeans för 2000kr osv. Trotts att han gör massa typiska tonårsdumheter så blir hans enda konsekvens 1 veckas datorförbud.

En till sak. Hela familjen är bjuden på en Egyptenresa om 1 vecka.. Och då menar jag hela familjen.. Alla... mamma, styvpappa, min bror...... men inte jag.... NÄ INTE JAG...

Min styvpappa har tillochmed konstaterat att jag inte blev lika "lyxigt" behandlad

Nä jag orkar inte diskutera detta längre jag är bara arg... arg och sårad..

Kommentarer
Postat av: Xenia

Vet hur det är, har också en del problem med familjen men bor inte där längre nu så det är lite bättre. En gång åkte min familj till Frankrike utan mig, kul! :/

2009-02-10 @ 21:39:41
Postat av: Tindralen

Så jävla irriterande sånt..



Men det är lixom inte BARA resan utan allt..



men resan gjorde det till FÖR mycket

2009-02-10 @ 21:41:24
URL: http://tindralen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Samma sak i min familj. Första barnet har det jobbigast, det andra blir jävligt bortskämt.

2009-02-10 @ 23:17:41
URL: http://riotineveryone.blogg.se/
Postat av: lilltroll!

Det är jobbigt absolut, det enda råd jag kan ge är att inte dröja längs gamla vägar utan staka ut nya egana!

2009-02-11 @ 10:25:32
Postat av: lilltroll!

Det är jobbigt absolut, det enda råd jag kan ge är att inte dröja längs gamla vägar utan staka ut nya egna!

2009-02-11 @ 10:25:51
Postat av: Lindis!

Jag är yngst men jag är inte bortskämt alls. Det är snarare mina syskon som fick allt.



Det spelar inte nån roll om man är äldst eller yngst i familjen, det beror på hur familjen mår och vilka möjligheter som finns att ge barnen. Madde kanske är det så att din familj har bättre ställt nu än förut.

Som föräldre så tycker jag ge barnen kärlek och lära barnen att visa respekt för andra människor viktigast. Man kan inte köpa kärlek och respekt med pengar.

Just nu har våran familj inte bra ställt och min dotter fyller ett år om nio dagar. Och vi har inte råd att fira hennes födelsedag. Det hade vi när vi firade våran son när fyllde år. Men jag vet att hon vet att vi älskar henne och sin bror lika mycket.

2009-02-11 @ 12:54:44
Postat av: Sanna

Känner igen det där allt för väl, dock är min bror som är yngre inte bortskämd, men min syster som är sladdisen är det. Det har aldrig gjort mig något innan, men när ens mamma inte ens kan ta sig tid att fråga hur man mår, för hon har skaffat sambo, med två barn dessutom (i min ålder men iaf) då blir man ledsen och sårad. Nu dessutom så är det dom "nya barnen och lillsis som får allt, medan jag och bror snällt får se på. Jag lider med dig och jag förstår hur du har det, usch. Vad säger dom om du säger nått om det? Kramar

2009-02-11 @ 14:06:45
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: mad dog

Fy fan vilka ruttna föräldrar (mamman). Sånt där betyder mycket för ett barn. Låt däremot din lillebror vara. Det är knappast hans fel.

2009-02-11 @ 16:43:54








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0