Orka?

Det finns en person som absolut inte är anledningen till att jag vill flytta härifrån. Utan bara är en av källorna till att jag är trött på Göteborg. Denna person var en gång i tiden en sjukt bra vän till mig. Vad jag trodde. Jag nekar inte till att vi hade kul. För jävlar va kul vi hade. Vi var "Rocksystrar" osv.

Men helt plötsligt vände det. Vi fick båda pojkväner. Och på någotvis blev det antagligen ett missförstånd. Eller något. Bruden fick för sig att jag hade snackat skit om hennes pojkvän. (vilket helt enkelt inte kan stämma. eftersom jag bara några veckor innan hade haft CPkul med honom på hennes födelsedag, vilket retade henne något offantligt) Men på någotsätt så fick hon för sig att jag snackat skit om honom eller något sånt. Och egentligen säger jag tack för att hon fick för sig det.

För då fick jag se vilken person hon egentligen var. Jag fick lite förvarningar om hennes fördomar mot tjockisar osv. Men det ante mig att det var så illa.

Hon började hänga ut mig på internet. Det tog inte lång tid innan folk vände sig mot mig. Ett ex till mig sluta helt plötsligt prata med mig. Och än idag har han inte svarat på varför. Och då har jag tillochmed sett honom på gymmet osv.
Och jag ska inte säga att jag är oskyldig helt. för såfort hon började hänga ut mig och allt det där så är det klart att jag gav svar på tal. Jag var kaxig och elak tillbaka. Det var jag.. Efter ett trekvart år så försökte jag få henne att sluta. Jag lät bli att läsa om henne. Och försökte klargöra att det var nog.

Men icke sa nicke. Detta fortgick. Jag försökte låta bli att uppmärksamma det. Men hur lätt är det när vi har gemensamma vänner och bor i samma stad.

Ett bra tag undvek jag krogen som jag vet att hon också gillar. Sedan hamnade jag och min kompis där på en efterfest. Och då var såklart hon där. Hon började hänga ut mig IRL nu istället. Alla personer jag pratade med eller började tjöta med drog hon ifrån mig och så kom dom tillbaka och sa till mig saker som "Du vill inte veta vad den bruden just sa om dig" Och liknande.

Jag förstår verkligen inte. Nu är hon igång och skriver massa inlägg om hur omtyckt hon är och skryter något så ofantligt om hur populär hon är på krogen och hänger med vakterna och bartenderna och hänger på Rockbaren efter stängningtid osv. Samt att dom röker i köket osv. Hur bra är det för Rockbaren att hänga ut det?

Sedan 2 sekunder senare snackar hon om folk hon hatar.. trycker ner på folk. kallar mig Tjockis. Och sedan säger hon att hon är trevlig osv. Och ger alla en rättvis chans.

Det är ju sån sjuk dubbelmoral. Det är ju helt fel.

Att man inte ens ska kunna gå på en härlig krog. Bara för att en jävla hypokondriker/självupptagen/skabbig brud ska fokusera på att förstöra ens kväll.. varför kan inte alla bara ha det bra och leva sina egna liv?..

Hur jävla svårt ska det vara... Snacka om problem alltså..

Och jag trodde att jag hade psykiska problem.. Eller ja det har jag.. Men inte i den jävla nivån..

19 år my ass hahahaha... snarare 12....

Nog om idioter.. Dags för säng. Redo för gym imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och rätt hade jag, var ju tvungen att kolla din blogg eftersom jag vet att du skulle skriva om mig.

Var snäll ta bort detta inlägg om mig. För de som läser din blogg känner antagligen mig och du ska inte få framföra falsk info om mig. Du vet inte ett skit om mig, bara det du läser på min blogg. Där jag skriver långt ifrån allt.

Radera detta inlägg och lämna mig sedan ifred, annars kommer du få ångra dig djupt!

2009-02-23 @ 01:37:26
Postat av: Elsie

Eftersom du inte skriver namn så har du inte gjort ngt fel.

2009-02-23 @ 09:45:10
URL: http://nyponflickan.blogg.se/
Postat av: Senia

Här luktar det avundsjuka lång väg.... Är det möjligen en mycket snygg tjej det handlar om? Det brukar ju vara ett problem för dem som inte ser lika bra ut.

2009-02-23 @ 12:01:55
Postat av: Anonym

Ta bort detta inlägg, NU!

2009-02-23 @ 17:54:58
Postat av: Linus aka "exet som slutade prata om dig"

Jag antar att det är mig du syftar på, och därför kanske jag borde förklara att Lina inte har något alls att göra med att jag inte vill ha emd dig att göra. Anledningen till att jag slutade prata med dig är att du är en person som aldrig ger, utan bara tar.

Utöver detta saknar du totalt förmågan att förstå att andra mäniskor faktiskt också kan må dåligt, efterssom det uppenbarligen alltid är mest synd om

dig oavsett vad saken än gäller.

Och anledningen till att vi kallar dig för tjockis är att du är fet som ett gris.

2009-02-23 @ 19:22:34
Postat av: Anonym

Att folk ger sig på andras kroppstyp är inte mer än bara patetiskt. Vad är det mer er? Seriöst, hur lite självkänsla kan människor sakna egentligen?

Det märks att den person som inlägget handlade om verkligen lät andra få veta om det, och att de ska gänga sig. Så onödigt. Ingen verkar hantera situationen särskilt väl. Att låta varandra vara är nog den bästa lösningen.

2009-02-23 @ 23:13:23
Postat av: Anonym

Att människor ger sig på för att medvetet skada andra, deras självkänsla och uppenbarligen deras säkerhet genom att öppet hota någon annan som inte gjort något fel, som inte hängt ut någon på ett alltför negativt sätt eller snackat skit.



Att konversationer pågår via blogg löser ingenting, vilket märks. Men det som också märks är att hon försökte få ett slut på något, så gott hon kunde. Hon försökte lyfta fram det positiva och sedan vad det negativa sedan gav henne. Varför ens ge sig på henne.

2009-02-23 @ 23:17:59
Postat av: Anonym

Att sprida uppenbara lögner är INGET bra sätt att få ett slut på något. Förmodar att bloggaren själv skrivit detta inlägg OCKSÅ.

2009-02-24 @ 07:42:09
Postat av: Anonym

Åt kommentaren högst upp. Varför skulle hon ta bort den? Brukar du ta bort inlägg där du hänger ut andra? Tar du bort dessa inlägg när folk ber dig?



Nej, precis. Någon verkar ha svårt att få en taste av sin egen medicin.

2009-02-24 @ 10:27:31
Postat av: Mia

Hänga ut är en sak, medvetet ljuga om någon för att få empati är något helt annat. Kan hon inte bara lämna bruden ifred, men nej, uppenbarligen MÅSTE hon få uppmärksamhet till vilket pris som helst.

Hon är ju väldigt duktig på att sålla bort kommentarer som inte passar henne och som kanske ger en helt annan bild av saker och ting.

2009-02-24 @ 11:19:00
Postat av: Anonym

Well, man kan ju säga att hon inte är den enda som gör så. Så sluta bete dig/er som att hon är den enda boven i dramat.

2009-02-24 @ 13:36:03
Postat av: ------

Jag har både hört, och läst hur du öppet HÄNGT ut dina f.d vänner i dina bloggar,även folk du inte känner ( hänvisar migåtden person inlägget handlar om ).



2009-02-24 @ 14:49:31
Postat av: förundrad

Det är ju uppenbart att du saknar den tjejen. Alltså verkligen SAKNAR för att du hux flux går ut med ett inlägg utan att ha blivit triggad till att skriva om det eller något sådant. Du påpekar att ni hade kul, om ert förflutna. Det är ju uppenbart att du saknar det, sedan så hände något där du skyller på henne. Var detta ett tecken, ville du att hon skulle ta det som att du saknar henne?



Det är vad jag ser i det här inlägget. Eftersom du inte kan släppa den människan så saknar du henne.

Kan du svara på det?

2009-03-25 @ 19:14:34
URL: http://ypperlig.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0