Att recensera.


Jag tittade just färdigt på Bagdad Café. En film min käre far hade tipsat mig om. Och jag gjorde väl i att köpa den för 50 spänn på Movieline (<3). Den var jättebra verkligen

Den handlade om en kvinna från tyskland som utav obehagliga anledningar hamnar på ett motell/café/bensinstation. Där attityden är ganska så kass och alla är mest sura. Men efter en längre period börjar folket i denna lilla by gilla Jasmine Münchgstettner. Filmen är rolig och fyndig. Vacker och speciell. Den påminner på ett konstigt sätt om "Gudarna måste vara tokiga" Jag vet inte varför jag tycker det.

Så filmen får 5 T:n (som i Tindralén) utan 5 möjliga :)

Nåväl.. Jättebra film!.. Här nedan kan ni höra "Theme sången" till filmen. En vacker låt faktiskt..




Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0