Att

Att vakna med solen stekandes på benet, att vattna blommor, att springa utan att ha ett mål, att lyssna på musik och glömma tiden, att se på film och lådsas att man är med och slipper sitt riktiga liv, att lådsas att jag är med i en film, att läsa bort sina riktiga känslor, att träna kardio tills man nästan svimmar, att ligga på rygg och titta upp på taket/himelen och gå igenom mitt liv dag för dag, att leka med små barn och försöka återta barndommen som jag förlorade för tidigt, att shoppa och köpa onödiga saker tills jag får ångest över att jag blir utan mat ett tag, att göra något riktigt dumt eller ansvarslöst, att gnälla för att få ut aggresioner eller deppresioner, att sova, att drömma, att sjunga, att duscha, att städa, att sminka sig för mycket, att fixa håret i timmar tills varenda hårstrå ligger på rätt plats, att dricka sig äckligt ful och känna att besvären inte kan nå en, att vara sådär äckligt glad man nästan bara är på våren, att deppa till rejält och överväga att dra ifrån allt och alla, att ta fula och meningslösa bilder på fula och meningslösa saker, att borsta mina katter, att plantera om blommorna, att gå en promenad på kvällen eller natten, att leka med mina gamla barbiedockor, att tända så många ljus som går i lägenheten, att ha en heldag för att Spabehandla mig själv, att i ett tappert försök massera mig själv, att gråta mig till sömns, att somna lugnt och fint, att inte kunna somna, att leva.


Ett gäng saker jag hatälskar.
<3

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0