Men för sjuttsingen

Tror folk på allvar att jag tänker göra mig av med mina älskade katter bara för att jag är "Bidragstagare"?

Inte en chans i världen. Mina katter mår så bra dom kan må. Dom får sjukt mycket kärlek i detta hemmet och jag skämmer bort dom med leksaker som jag gör själv eller köper billigt. Dom får alltid mat och färskt vatten från en avancerad vattenfontän.

Att jag inte har råd att ge min ena tjej en sterilisering just nu dessa närmsta två månaderna ska inte behöva vara något problem. Då hon kommer att löpa i 2 veckor högst och det är inget farligt över huvudtaget. Mer än häften av alla katter är inte steriliserade eller kastrerade.

Jag förstår inte att folk kan hålla på och säga till mig vad jag ska göra eller inte då jag har haft katter i hela mitt liv så vet jag vad som behövs eller inte.

Och speciellt när ni inte känner mig..


Nä nu släpper jag det. Ni får säga vad ni vill men jag vet att jag är en bra matte till mina små gosingar!




Kommentarer
Postat av: mitsukai

Meh vad tänker folk med. Djur är ju som ens barn!

"lämna ifrån dig din unge nu" Galet.



Jag hade breda fossingar när jag var liten. riktiga ankfötter som pappa sa. Men de växte ut på något mysko sätt.



Chihuahuor är så söta. Verkligen en stor hund i liten kropp =)

Det behövs ju lika långa promenader som för stor hund, och försäkringen blir lite dyrare för ögonen, men sååå värt! (och promenaderna är ju egentligen inget negativt, hihi)

Jag såg en vavvis när jag var fyra och bestämde mig då, började spara när jag var elva. Så det var en dröm för mig med =)

2009-03-26 @ 23:27:06
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: anna

Men ingen sa något om att du skulle ge bort katterna. Kan du inte läsa? Bidragstagare bör inte ha husdjur för deras ekonomi inte täcker djurets medicinska behov, och annat de kanske behöver. De kan få hur mycket leksaker de vill men hälsan går först. Om jag var du så skulle jag oavsett de bortförklaringar du nu kommer på, så skulle jag ge katten en sterilisering.



Köper du hellre kläder istället för att spendera något på dina husdjur som är långvarigt? Djur i överhuvudtaget mår inte bra psykiskt om de inte får utlopp för sina instinkter, de vet inte vad de ska göra.



Så jag tycker det är synd att du tar det personligt. Väx upp och förstå att leksaker är inte allt i ett djurs liv.



Gör rätt för din katt och spendera en sterilisering.

2009-03-27 @ 10:53:10
Postat av: Amelie

Nä precis, alltså. Istället för att brusa upp dig och tro att man klankar på ditt sätt med katterna så försök vara lite realistisk istället. Dina behov, viljor och allt det nu kan vara Får inte gå före. Isåfall får du låta dina föräldrar kosta på sig en sterilisering. Och om du nu har dessa viktiga kunskaper om katter och hundar så borde du veta att en sterilisering är nyttigt för dem eftersom deras insinkter ( förutom katters ) är avvänjda pga att de är tama och så. Deras behov av att sätta revir, para sig är jättestarka. Får de inte utlopp för det så kan de få psykiska men för det. Då talar jag om innekatter.



Katten kanske inte dör, men den mår ju inte heller bra. Om du talade med en vetrinär istället för att bestämma själv så skulle vetrinären säga att en sterilisering är att sätta främst. Många skulle nog givit sitt djur den medicinska hjälp så fort de får råd, alltså du har/hade råd men du sket i det för du ville göra nåt kul. Kul för dig, kan man ju då säga.



Du är säkert en bra kattägare som ger katten fysisk underhållning osv. Men du vet inte vad den tänker, känner just nu. Jag skulle iallafall gett katten sterilisering, för den behöver det - liksom du sagt själv.

2009-03-27 @ 11:01:31
Postat av: mitsukai

Mjo fuck them!



Oh men Groenendaler är ju fina med sin lejonman =)

Fast de luktar ju, och massa pälsvård, det är ju så positivt med små chi. De luktar inte hund på samma sätt! Så medan din pojkvän sitter i timmar o sliter med pälsvård kan du lugnt luta dig tillbaka o gosa med din lilla chi. ;)

Men det är sött att ha en stor och en liten, mitt ex hade två Grand Danois. Det var en rolig skillnad, väldens största ras vs. världens minsta XD



Läste ovan nu och jag tror ju att om en av dina missar skulle bli allvarligt skadad skulle du hellre låna pengar till en operation än lämna ifrån dig dem. Sterelisering är ju inget jätteakut att göra, det värsta som kan hända är väl egentligen att man får oönskade kattungar. Mah, mysko människor.



2009-03-27 @ 12:09:41
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: evelina

Tittar in o säger hej!

Allt bra? fin blogg

händer i helgen då?

ha en bra dag:)

2009-03-27 @ 13:01:21
URL: http://mystjej.blogg.se/








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0