Såja.

Nu har jag duschat och packat det sista.

Jag tänkte berätta om mina två drömmar då.
Den första är hemskt. Jag vaknade upp mitt i natten och började gråta.

Den gick ut på att jag hade fått cancer och visst att jag skulle dö. Alla fick veta det och jag var tvungen att säga hejdå till alla och se till att dom tog det bra. Vilket dom givetvis inte gjorde. Efter att jag kröp själv ner i graven och vinkade hejdå innan min mamma gråtandes satte på locket. Så var jag tvungen att som ett osynligt spöke vaka dem och se hur det gick för dem.

Jag var inte ledsen över själva grejen att jag dog. utan att jag var tvungen att se alla jag älskar må dåligt. Sedan fick jag med hjälp av en maskin se sanningen om dem. Och jag tyckte det var lite konstigt att Eddie inte var såå ledsen. Och då fick jag vet att alla gånger vi inte varit med varandra så hade han varit med ett flertal olika tjejer osv.  Fick veta massa andra hemska sanningar. Men det var ju en dröm som tur var såklart.

Sedan vaknade jag och bölade lite sedan vågade jag somnna igen och då drömde jag att pappa skulle följa med på båten till danmark. Allt var jättekonstigt och sånt. Och sen blev det storm. Jag hade råka glöma min väska ute på däck. Så jag var tvungen att gå ut i stormen och hämta den. Alla sa "Neej gå inte ut dit" osv. Men jag klarade det.  Halvvägs tillbaka in till båten så kom det fram en snubbe som knäppte med fingrarna och sa "off" och så slutade det storma och regna och blev jättefint väder.. Så sa han " vi gör detta bara för att få det lite mer spännande"... suck... Sedan hände det fler grejer vet jag. Men jag minns inte mer än det...

Det är ju galet hur vi drömmer egentligen.

nåväl.... Den första drömmen hoppas jag inte kommer åter.

Jag har faktiskt en återkommande dröm som jag har haft sedan jag var runt 5-6 årsåldern. Och det är att jag och pappa sitter i våran lägenhet på hisingen på Gropegårdsgatan. Och så äter vi någon slags nudelsoppa i sådana skålar som kommer ifrån ostindiefararen. Alltså asiatiska blåvita tallrikar med motiv på. När han sedan ska bära ut disken så tappar han en av skålarna och istället för en liten hög av porslinsbitar så blir det en stooor hög.. minnst en meter hög. Och så säger han "Madde, gå härifrån, jag vill inte att du ska se detta" "vadå" tänker jag. han ska ju bara sopa upp dessa. Men när han gör det så skär han sig på fingret. Och det blir ett sår lika litet som från ett nålstick. Men ändå så svimmar han och dör.

Det är en såndär overklig dröm som varit med sedan man var liten som gör det ännu läskigare. Det är delvis på grund av denna drömmen som jag är så himmla varsam om hur mina föräldrar mår. Om min pappa kräks (just kräks är en sak jag har lite smått fobi för). så mår jag så dåligt och illa att jag själv kräks.
När min mamma mår dåligt mår jag också det.

Min mamma har ju väldigt kraftiga hjärtproblem och har pacemaker och äter en jädra massa piller om dagen för att hålla igång den lilla kroppen. Och så har det varit väääldigt länge och det är ju jättehemskt. Jag är ju så hemskt varsam om mina päron somsagt. Så när hon sist fick sin svacka och vi mitt i en grillkväll i sommras var tvungna att ringa på ambulansen för att mammas hjärta pumpade jättesnabbt. Och hon sedan fick ligga inne ett bra tag.
Det handlar om henne. Men när hon gör det. så får jag kraftiga problem jag får mina panikångestattacker och hyperventilerar osv.

Usch jag hatar det.. Nä nu ska jag inte prata om sånt. Idag ska jag ju ha kul!!..Nåväl.. Jag längar efter att äta gott på båten och spela på dom enarmade banditerna :P..


Nu ska jag kolla igenom kylen och skafferiet.

Kiss kiss

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0