1532

Jag gillar inte när jag är här ute hos mamma på landet. Jag är ett storstadsbarn. Jag vill ha möjligheten att kunna åka in några hållplatser till stan för att träffa vänner när man känner sig ensam.
Här är man så låst. inspärrad liksom. Det går inte ens vanliga bussar härifrån.

Fast jag gör det dock inte bättre med att lyssna på myspysmusik... sån som man egentligen ska lyssna på när man är med någon lika myspysig.. Men snart kommer mamma hit in till sovrummet så jag får la ligga och kramas lite på henne istället..

Nä.... denna ensamheten är inte alltid lika rolig..
Jag pendlar varannan dag med att äääälska singelivet friheten med det.. en underbar frihet att göra precis vad man vill... se ut hur man vill och festa hur jädra mycket jag vill.
och nästa dag känner jag mig helt jädra ensam och vill ha någon att mysa och kramas med att sitta uppe tills det ljusnar utomhus och prata om allt och inget. och att hitta på roliga saker ihop.

Idag är en är dock en konstigare dag... där känslorna pendlar mer varannan 10minutare.. Just nu... känner jag mig ensam.... Men förut när jag stod nere och målade i källarrummet som jag har gjort hela dagen så hade jag på musik i mobilen och älskade läget jag är i just nu...  självklart gör jag fortfarande det...
Okej vi ska väga upp negativt med positivt... 

Jag älskar att jag bor i en nyrenoverad lägenhet centralt i Göteborg.. Pluggar till något jag älskar.. har en inneboende som jag bara kommer närmre och närmre en riktigt bra vän är hon. Våren sprudlar och solen ger sjukt mycket positiv energi. Jag pluggar snart klart och kommer ut i arbetsvärlden igen.. Jag har två älskade bäbisar (mina katter) hemma som är så sociala och också så nära vänner kan komma.

Men... Något saknas. En annan sorts kärlek... En annan värme och trygghet
Jag är galet rädd för att jag inte kommer få tag i något jobb nu när jag går ut skolan.
Jag är rädd för att jag ska stänga in mig i mitt emotionella jag som jag så många gånger innan har gjort.


Nää.. Nu blir detta för djupt.. Jag sätter mig och söker jobb istället


Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0