1486

Sådär då.
Nu är jag hemma från Malmö igen.
Ska väl köre en summering av dagarna..

Fredag: Skola som vanligt och vi slutade tidigare så jag hade massa tid att slå ihjäl innan bussen skulle gå. Jag knallade runt lite och köpte mig en fundation och en ny neccesär. Samt en sallad att käka på bussen. När det väl var dags så gick jag på bussen och fick en smärre chock.  JISSES vilka underbara bussar alltså. Helt fantastiskt. Jag visste att det var skinnsäten och att jag skulle sitta på en enradsplats. Men inte att det var uppfällbara fotstöd och att man kunde luta bak ryggstödet. Man kunde nästan ligga ner på sin plats. Och det var så bekvämt att jag nästan inte ville gå v när jag väl var framme. Väl i Malmö så snöade det massor.. Och då  menar jag massor. När jag rullade min väska från svävarterminalen bort mot centralen så plogade jag samtidigt efter mig. Det var så jobbigt med väskan. Sen när jag kom hem till Pappa så kollade cvi på en Tim Burton film som heter "9" som tydligen inte finns i sverige än. Den var jättebra. Typiskt Tim Burton och Danny Elfman som gjorde musiken såklart!. Sedan var det dags att sova.

Lördag: Vaknade och käkade frukost och började planera vad vi skulle göra denna dag. Det blev som så att vi gick ner till Folket Park och gick in på terrariet och tittade på Apor, Ormar spindlar och massa andra djur. Det var riktigt trevligt. Fick gosa lite med en orm också faktiskt. Sedan Käkade vi Sushi på Yukhai som vanligt :) Den bästa sushirestaurangen i  Malmö.  Och därefter gick vi på Bio. Och såg "Where The Wild Things Are" Riiiktigt bra film jag sett fram emot länge. Någonstans emellan dessa grejer så fick jag öppna mina paket ockå. Och där fanns ingredienser till min favorit japanska förrätt. Wakame. Alger, Sesamolja och hemmarostade Sesamfrön samt en jättebra bok om japans mat :) Sen på kvällen tittade vi lite på Little Britain USA. Sedan sovdags

Söndag: Blev inte så mycket av. Det var frukost och sedan laga en sallad att ha på bussen. Sedan fick vi småstressa ner till Svävarterminalen och så fick jag hoppa på bussen. Bussen blev 30 min sen pg.a det jobbiga snövädret. Sedan åkte jag bara hem och har packat upp och sådär. Nu ska jag lägga in bilderna från helgen i datorn och se om det är något fint som jag lyckats plåta. Många fina ödlebilder om jag inte misstar mig.

Imorgon blir det skola som vanligt. Men på tisdag är vi lediga på dagen och på kvällen ska vi käka middag på Trubaduren med klasskompisarna :)

Kommentarer








Kom ihåg mig?







Trackback
RSS 2.0